Media skupione na ekspertkach rządu Ewy Kopacz

STRONA GŁÓWNA >> >>

Media skupione na ekspertkach rządu Ewy Kopacz

Desygnacja premiera oraz zaprzysiężenie nowego składu rządu zdominowały przekaz medialny w okresie od 15 września do 31 października. Według najświeższego raportu „Ekspertki rządu Ewy Kopacz”, przygotowanego przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”, odnośnie samej nowej premier opublikowano 45,2 tys. materiałów.

Raport zawiera informacje z internetu, prasy, radia i telewizji na temat ekspertek rządu Ewy Kopacz – kobiet pracujących w Radzie Ministrów oraz w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów.


Wykres 1. Liczba publikacji na temat ekspertek w rządzie Ewy Kopacz w podziale na media

Liderem liczby informacji w raporcie jest sama Prezes Rady Ministrów – Ewa Kopacz. Dużo mniejszą popularnością medialną cieszyły się Teresa Piotrowska, pełniąca funkcję Ministra Spraw Wewnętrznych, na temat której pojawiło się 2,7 tys. publikacji oraz Joanna Kluzik-Rostkowska, szefowa resortu edukacji – 2,3 tys. Media poświęciły sporo uwagi Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego – Małgorzacie Omilanowskiej – 2,2 tys. wzmianek, a także Lenie Kolarskiej-Bobińskiej, zarządzającej resortem nauki – 1,9 tys. W przypadku Kancelarii Prezesa Rady Ministrów największy medialny rozgłos zdobyły pełniące funkcje sekretarzy stanu Małgorzata Kidawa–Błońska oraz Małgorzata Fuszara – obie z wynikiem blisko 1,3 tys. publikacji. Na temat Iwony Sulik, rzecznika prasowego rządu ukazało się 0,9 tys. informacji.

Duży udział w liczbie publikacji na temat Ewy Kopacz zajęły media internetowe – 26,1 tys. materiałów, co stanowiło ponad 50 proc. ogółu przekazu. Najczęściej takie informacje można było znaleźć na stronach Wiadomosci.gazeta.pl, Polskieradio.pl oraz Wpolityce.pl. 19 proc. doniesień należało do telewizji – najwięcej wzmianek odnotowano w PolsatNews, TVN24 oraz TVP Info, a 14 proc. – do stacji radiowych, w tym głównie Programu 3, Programu 1 oraz TOK FM. Najmniej publikacji pojawiło się w prasie. Odnotowano jednak ponad 600 wzmianek o nowej premier na okładkach czasopism.

Informacje na temat ekspertek również dominowały w sieci. Odsetek materiałów pochodzących z telewizji, radia czy prasy był znikomy.


Wykres 2. Zmiany w czasie ukazywania się publikacji na temat ekspertek w rządzie Ewy Kopacz

Największa popularność medialna Ewy Kopacz wynikała z powodu jej desygnacji przez prezydenta RP na stanowisko premiera oraz wygłoszenia przez nią expose wraz z jednoczesnym złożeniem wniosku o wotum zaufania. W tych dniach liczba publikacji przekroczyła 2,5 tys. Dużym zainteresowaniem dziennikarzy cieszyły się także wydarzenia – zaprzysiężenie rządu oraz unijne rozmowy ws. polityki energetyczno-klimatycznej. 19 września wiele informacji poświęcono Teresie Piotrowskiej, która tego dnia została pierwszą w historii kraju kobietą na czele MSW.

 

Osoba do kontaktu:
Alicja Dahlke
asystent ds. marketingu i PR
mobile: +48 691 630 190
tel. +48 61 66 26 005 wew. 128
adahlke@psmm.pl

PRESS-SERVICE Monitoring Mediów
60-782 Poznań, ul. Grunwaldzka 19
www.psmm.pl

PLIKI DO POBRANIA

Informacja prasowa
doc
Pełny raport
pdf
REB22_PSMM_CTA_bottom_250x213px
CHROŃ WIZERUNEK BRANDU,
DOCIERAJ DO KLIENTÓW,
ZWIĘKSZAJ SPRZEDAŻ