Legia Warszawa najbardziej medialnym klubem w Polsce
Mistrz Polski cieszy się największym zainteresowaniem dziennikarzy nieprzerwanie od marca. Prowadzenie utrzymał także w czerwcu. W ubiegłym miesiącu znacząco spadła medialność wszystkich drużyn T-Mobile Ekstraklasy w związku z letnią przerwą w rozgrywkach – wynika z badania „Polska Piłka” przeprowadzonego przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”.
Tymczasem relatywna przewaga lidera nad resztą stawki wzrosła. To wynik posezonowych analiz i podsumowań, w których zwycięzca ligi grał pierwsze skrzypce. W dodatku Legia najczęściej wymieniania była także w kontekście kolejnego sezonu rozgrywek międzynarodowych, w którym uzyskała prawo do reprezentowania Polski w eliminacjach do Ligi Mistrzów.
Wykres 1. Liczba publikacji prasowych i internetowych na temat dziesięciu najbardziej medialnych klubów Ekstraklasy
O „Wojskowych” napisano w czerwcu niecałe 2,3 tys. tekstów. Jeszcze w maju, gdy walka o tytuł mistrzowski znajdowała się w decydującej fazie, było ich aż 3,2 tys. Na drugim miejscu znalazł się poznański Lech (2,1 tys.), natomiast trzecią lokatę zajął Śląsk Wrocław, który zainteresowanie mediów wzbudzał zdecydowanie słabiej. Na jego temat w czerwcu ukazało się 1,7 tys. materiałów. Kolejne miejsca uzyskały: Wisła Kraków, Polonia Warszawa i Lechia Gdańsk. Swoją pozycję poprawił Piast Gliwice, który zapewnił sobie start w eliminacjach do Ligi Europy. Awansował on do pierwszej dziesiątki – z pozycji 12. na 9.
Z racji późniejszego zakończenia się rozgrywek I ligi, spadek medialności klubów z tej ligi nie był aż tak mocny, ale również wystąpił w większości przypadków. Co ciekawe, ze wspomnianej tendencji wyłamały się Cracovia i Zawisza Bydgoszcz. Drużyny te, dzięki awansowi do T-Mobile Ekstraklasy zyskały na medialności i zdeklasowały rywali w rankingu. Pierwsze miejsce – podobnie jak w każdym miesiącu minionego sezonu – uzyskała Cracovia (1,9 tys. publikacji, czyli więcej niż Śląsk Wrocław), natomiast drugą lokatę zajął wspomniany Zawisza (1,2 tys.). Na trzeciej pozycji znalazła się Warta Poznań (0,7 tys.), która pożegnała się z I ligą i nie będzie już klasyfikowana w omawianym zestawieniu. Dalsze miejsca przypadły Arce Gdynia, Flocie Świnoujście i Miedzi Legnica.
Polski futbol największym zainteresowaniem prasy regionalnej cieszy się w Małopolsce. To właśnie tamtejsza prasa najczęściej publikowała teksty, w których pojawiały się nazwy klubów Ekstraklasy i I ligi. To rezultat miedzy innymi faktu, że w obu ligach region miał do tej pory dwa bardzo medialne kluby – Wisłę Kraków i Cracovię. Drugie miejsce uzyskało województwo kujawsko-pomorskie, a trzecie śląskie.
Wykres 2. Liczba informacji prasowych w podziale na zasięg tytułów regionalnych
W rankingu najbardziej medialnych polskich bramkarzy występujących w klubach zachodnioeuropejskich pierwsze miejsce zajął Artur Boruc, który zdecydowanie za plecami pozostawił największego konkurenta – Wojciecha Szczęsnego. Boruc wystąpił w podstawowym składzie spotkania eliminacyjnego do Mistrzostw Świata 2014 przeciwko Mołdawii (1:1), dlatego pisało się o nim znacznie częściej niż o pozostałych golkiperach. Trzecią lokatę zajął Łukasz Fabiański, czwartą Tomasz Kuszczak, a piątą – Przemysław Tytoń.
Badanie „Polska Piłka” prowadzone jest na podstawie monitoringu 1100 tytułów prasy ogólnopolskiej i regionalnej oraz 20 najpopularniejszych portali internetowych. W czerwcu 2013 przeanalizowano 13 tys. publikacji. Łącznie od początku badania – czyli od 1 marca 2010 do 30 czerwca 2013 – analitycy „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” wzięli pod uwagę 553 tys. informacji.
Osoba do kontaktu:
Marcin Gościniak
specjalista ds. marketingu i PR
mobile: +48 691 630 190
tel. +48 61 66 26 005 wew. 128
mgosciniak@press-service.com.pl
PRESS-SERVICE Monitoring Mediów
60-782 Poznań, ul. Grunwaldzka 19
www.press-service.com.pl
www.social.psmm.pl
PLIKI DO POBRANIA
DOCIERAJ DO KLIENTÓW,
ZWIĘKSZAJ SPRZEDAŻ