Legia utrzymuje znaczącą przewagę w mediach
Lipiec był już trzecim miesiącem z rzędu, kiedy Legia okazała się najbardziej medialnym klubem T-Mobile Ekstraklasy. Tym razem uzyskała znaczącą przewagę przy dużej liczbie publikacji – w przeciwieństwie do czerwca, gdy trwała przerwa międzysezonowa i o klubach pisało się niewiele.
Z raportu „Polska Piłka” przygotowanego przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” wynika, że na kolejnych miejscach znalazły się Lech Poznań oraz Górnik Zabrze.
Na temat Legii Warszawa opublikowano w lipcu aż 3,7 tys. materiałów. To o około 43 proc. więcej niż w czerwcu. Aż 1,7 tys. tekstów pochodziło z prasy, natomiast pozostałe z wybranych, najważniejszych portali internetowych. Drugie miejsce zachował Lech, ale na temat niebiesko-białych ukazało się 3,1 tys. tekstów. Podium zamknął Górnik Zabrze (2,8 tys.), który zastąpił na tej pozycji Wisłę Kraków. Lech wyprzedził Legię pod względem publikacji na pierwszych stronach. W badanym miesiącu było ich 75, w kontekście 73 Legii.
Wykres 1. Liczba publikacji prasowych i internetowych na temat dziesięciu najbardziej medialnych klubów T-Mobile Ekstraklasy
„Biała Gwiazda” odnotowała poważną obniżkę pozycji w klasyfikacji „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”. W lipcu uplasowała się na szóstej lokacie. Pomimo tego utrzymała trzecie miejsce pod względem wysokości ekwiwalentu reklamowego (za Legią i Lechem). Spadek zainteresowania dotknął także drugi z krakowskich klubów. Cracovia wylądowała dopiero na dziewiątej pozycji – przed Pogonią Szczecin, ale za Zawiszą Bydgoszcz.
W zestawieniu po raz pierwszy pod uwagę wzięto tegorocznych ligowych beniaminków. GKS Bełchatów odnotował 1251 publikacji, a Górnik Łęczna – 1408. Drużyny zajęły odpowiednio 16. i 15. miejsce wśród klubów Ekstraklasy.
Spośród materiałów prasowych przeanalizowanych na potrzeby badania 35 proc. ukazało się w tytułach ogólnopolskich. Za 65 proc. takich publikacji odpowiadają media regionalne. Najniższy udział publikacji ogólnopolskich w prasie miały Górnik Łęczna (30,4 proc.), Wisła Kraków (31,1 proc.) i Korona Kielce (31,5 proc.). Najwięcej takich informacji zanotowano w przypadku Legii Warszawa (39,5 proc.), Piasta Gliwice (39,4 proc.) i Lecha Poznań (37,6 proc.).
O szesnastej w klasyfikacji drużynie z Bełchatowa pojawiło się więcej materiałów niż o najbardziej medialnym klubie I ligi. W lipcu okazało się nią Zagłębie Lubin, które wyprzedziło Widzew Łódź i Arkę Gdynia.
Badanie „Polska Piłka” prowadzone jest na podstawie monitoringu 1100 tytułów prasy ogólnopolskiej i regionalnej oraz wybranych portali internetowych. Łącznie od początku badania – czyli od 1 marca 2010 do 31 lipca 2014 – analitycy „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” wzięli pod uwagę 774 tys. informacji.
Osoba do kontaktu:
Marcin Gościniak
specjalista ds. marketingu i PR
mobile: +48 691 630 190
tel. +48 61 66 26 005 wew. 128
mgosciniak@psmm.pl
PRESS-SERVICE Monitoring Mediów
60-782 Poznań, ul. Grunwaldzka 19
www.psmm.pl
PLIKI DO POBRANIA
DOCIERAJ DO KLIENTÓW,
ZWIĘKSZAJ SPRZEDAŻ