Lech najbardziej medialny w sezonie, ale maj należał do Legii i… Śląska

STRONA GŁÓWNA >> >>

Lech najbardziej medialny w sezonie, ale maj należał do Legii i… Śląska

Lech Poznań był najbardziej medialnym polskim klubem piłkarskim w sezonie 2022-2023, w czym oczywiście wydatnie pomogły znakomite występy w europejskich pucharach. W maju zestawienie wygrała jednak Legia Warszawa przed Śląskiem Wrocław i właśnie „Kolejorzem” – wynika z analizy PSMM Monitoring & More. W Fortuna I Lidze równych sobie tradycyjnie nie miała Wisła Kraków, a wśród piłkarzy po raz kolejny najlepszy okazał się Robert Lewandowski. Jego przewaga nad kolejnymi piłkarzami była jednak nieco mniejsza niż zwykle.  

Legia w maju zdobyła Puchar Polski oraz zapewniła sobie drugie miejsce w końcowej tabeli PKO BP Ekstraklasy. Klub z Łazienkowskiej zazwyczaj wzbudza największe zainteresowanie mediów, a wyjątkiem są okresy, w których rywale grają z sukcesami w europejskich pucharach. Większym zaskoczeniem jest więc drugie miejsce Śląska. Wrocławianie zawsze są jednym z najbardziej medialnych klubów, ale zwykle plasują się na najniższym stopniu podium. Ich walka o utrzymanie oraz kwestie organizacyjne związane z klubem były jednak szeroko omawiane w mediach, co sprawiło, że „Wojskowi” wyprzedzili poznańskiego Lecha.

„Kolejorz” pomimo zajęcia trzeciego miejsca w maju bez problemu utrzymał miano najbardziej medialnego klubu w sezonie 2022-2023. Sukces Poznaniakom zapewniła długa przygoda w europejskich pucharach, która zakończyła się meczami jednej czwartej finału Ligi Konferencji Europy. Najwięcej publikacji odnotowano w marcu i kwietniu, kiedy Lech zdecydowanie zdystansował ligowych rywali. W kontekście całego sezonu za jego plecami znalazły się wspomniane Legia Warszawa i Śląsk Wrocław.

Czołową piątkę medialności w sezonie zamknęły Pogoń Szczecin oraz Raków Częstochowa. „Medaliki” zdobywając Mistrzostwo Polski wyprzedziły w ostatnich miesiącach Lechię Gdańsk, która sportowo znalazła się na drugim biegunie, spadając z PKO BP Ekstraklasy. Najmniej medialne w kontekście całego sezonu były zespoły Miedzi Legnica, Warty Poznań oraz Piasta Gliwice, co tylko w jednym przypadku pokrywa się ze spadkiem sportowym.

Wykres 1. TOP 10 najbardziej medialnych drużyn LOTTO Ekstraklasy w maju 2023 (prasa i wybrane strony internetowe)

W Fortuna I lidze w maju br. nie doszło natomiast do większych przetasowań. Najlepsza po raz kolejny była Wisła Kraków, która wyprzedziła dwa zespoły, awansujące do PKO BP Ekstraklasy – Ruch Chorzów i Łódzki Klub Sportowy. Trzy z czterech zespołów, które przeszły do baraży o awans także znalazły się w TOP 10 – to wspomniana Wisła, Bruk-Bet Termalica Nieciecza (4.) oraz Stal Rzeszów (6.). Poza czołową dziesiątką znalazła się jedynie Puszcza Niepołomice.

Wykres 2. TOP 10 najbardziej medialnych drużyn Fortuna I ligi w maju 2023 (prasa i wybrane strony internetowe)

Robert Lewandowski po raz kolejny okazał się najbardziej medialnym polskim piłkarzem klubów jednej z pięciu najsilniejszych europejskich lig, choć tym razem jego przewaga nad kolejnymi zawodnikami była mniejsza niż zwykle. Podium uzupełnili Wojciech Szczęsny z Juventusu i Piotr Zieliński z Napoli. Po raz pierwszy w TOP 5 znalazł się Jakub Kiwior, który pod koniec sezonu Premier League wskoczył do podstawowego składu Arsenalu Londyn.

Wykres 3. TOP 10 najbardziej medialnych polskich piłkarzy występujących w pięciu najmocniejszych ligach europejskich w maju 2023 (prasa i wybrane strony internetowe)

„Piłka w grze”, dawniej „Polska Piłka” to cykliczna analiza prowadzona przez PSMM Monitoring & More. Uwzględnia medialność klubów Ekstraklasy, 1. ligi oraz polskich piłkarzy występujących w Premier League, Primera Division, Ligue 1, Serie A i pierwszej Bundeslidze. Proces analizy obejmuje ponad 1100 tytułów prasowych i wybrane strony internetowe. Ponadto analitycy sprawdzają popularność klubów Ekstraklasy w mediach społecznościowych (Facebook.com, Twitter.com, Youtube.com, Instagram.com, Wykop.pl) . Badanie prowadzone jest cyklicznie począwszy od 1 marca 2010 roku.

PSMM Monitoring & More wyraża zgodę na pełną lub częściową publikację materiałów pod warunkiem podania źródła (pełna nazwa firmy: PSMM Monitoring & More). W przypadku wykorzystania grafik należy wskazać źródło (nazwę firmy lub logotyp) przy każdym wykresie.

Zapoznaj się z raportami dla mediów: http://psmm.pl/pl/raporty-specjalne

Osoba do kontaktu:

Katarzyna Popławska
Kierownik Działu Marketingu i PR
kom: +48 697 410 680
kpoplawska@psmm.pl

PSMM Monitoring & More
60-801 Poznań, ul. Marcelińska 14
www.psmm.pl
www.twitter.com/PSMMonitoring
www.facebook.com/PSMMonitoring
www.youtube.com/PSMMonitoring

Informacja prasowa 13.06.2023
docx
REB22_PSMM_CTA_bottom_250x213px
CHROŃ WIZERUNEK BRANDU,
DOCIERAJ DO KLIENTÓW,
ZWIĘKSZAJ SPRZEDAŻ