Kukiz i Petru na świeczniku mediów
Paweł Kukiz i Ryszard Petru w marcu znajdowali się w centrum zainteresowania dziennikarzy. Obaj odnotowali ogromny wzrost liczby publikacji. Lider Kukiz’15 o 209 proc., a szef Nowoczesnej o 137 proc. – wynika z badania „Scena Polityczna” przygotowanego przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”.
Liderem zestawienia po raz kolejny został Jarosław Kaczyński. W marcu na jego temat ukazało się 12,3 tys. materiałów. Nieco mniej pisano o Ryszardzie Petru (10,5 tys. publikacji). W pierwszej trójce zestawienia najpopularniejszych polityków w mediach znalazł się także Paweł Kukiz z wynikiem prawie 6 tys. doniesień. Lider ugrupowania Kukiz’15 wyprzedził Grzegorza Schetynę (3,5 tys.). Na kolejnych miejscach uplasowali się Władysław Kosiniak-Kamysz (1,5 tys.) i Ryszard Galla (41).
Wykres 1. Liczba publikacji na temat liderów partii politycznych w poszczególnych mediach w marcu 2016 r.
W telewizji i radiu najczęściej Ryszard Petru
O politykach zdecydowanie najczęściej informacje można było znaleźć w internecie, a następnie w tv.
W sieci oraz w prasie prym wiódł lider zestawienia – Jarosław Kaczyński. Na jego temat opublikowano 7,3 tys. doniesień na portalach internetowych oraz 1,3 tys. materiałów w gazetach.Natomiast w programach telewizyjnych i radiowych królował lider Nowoczesnej – Ryszard Petru. W marcu polityk pojawił się w aż 3,5 tys. doniesień z tv oraz 1,1 tys. doniesień z rozgłośni radiowych.
Dziennikarze zainteresowani działaniami PSL
W marcu największy wzrost doniesień medialnych dotyczył PSL – przyrost o 15 proc. Więcej materiałów pojawiło się także na temat PiS, PO oraz Nowoczesnej. Natomiast spadek odnotowały Kukiz’15 i Mniejszość Niemiecka – aż o 90 proc. materiałów mniej w porównaniu do lutego.
Wykres 2. Zmiany w czasie ukazywania się publikacji na temat partii politycznych w marcu 2016 r.
W analizowanym miesiącu największe zainteresowanie partiami politycznymi przypadło na 9 marca i dotyczyło głównie Prawa i Sprawiedliwości. Tylko tego dnia na temat ugrupowania pojawiło się przeszło 3,5 tys. materiałów. Tak duża popularność to wynik badania zgodności z konstytucją grudniowej ustawy o TK autorstwa PiS.
Raport „Scena Polityczna”, marzec 2016
PRESS-SERVICE Monitoring Mediów wyraża zgodę na pełną lub częściową publikację materiałów pod warunkiem podania źródła (pełna nazwa firmy: PRESS-SERVICE Monitoring Mediów). W przypadku wykorzystania grafik należy wskazać źródło (nazwę firmy lub logotyp) przy każdym wykresie.
Zapoznaj się z raportami dla mediów: http://psmm.pl/pl/raporty-specjalne
Osoba do kontaktu:
Alicja Dahlke-Jurgowiak
specjalista ds. marketingu i PR
mobile: +48 691 630 190
tel. +48 61 66 26 005 wew. 128
adahlke@psmm.pl
PRESS-SERVICE Monitoring Mediów
60-801 Poznań, ul. Marcelińska 14
www.psmm.pl
www.twitter.com/PSMMonitoring
www.facebook.com/PSMMonitoring
PLIKI DO POBRANIA
DOCIERAJ DO KLIENTÓW,
ZWIĘKSZAJ SPRZEDAŻ