Kto jest w stanie pokonać Google?
Wg najnowszego raportu „Rynek IT w mediach” – nikt. Wyszukiwarkowy gigant ma niezachwianą pozycję i reputację innowatora oraz pioniera. Analiza „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” bierze pod lupę nie tylko wizerunek największych korporacji IT, ale także sprawdza pozycję mobilnych systemów operacyjnych oraz przeglądarek internetowych.
Z badania wynika, że na branżowych portalach internetowych najwięcej możemy przeczytać o trzech wspomnianych amerykańskich gigantach. Pod względem ilościowym prowadzi właśnie Google (2,3 tys. tekstów w maju br.), natomiast na dalszych miejscach Microsoft wyprzedził Apple, HP i Amazona. Pierwsza trójka jest zdecydowanie częściej przywoływana w publikacjach niż pozostałe poddane analizie korporacje. Poza pierwszą piątką znalazły się: IBM, Dell i Oracle.
Wykres 2. Liczba informacji na temat mobilnych systemów operacyjnych w maju 2013 – branżowe portale internetowe
W badaniu PRESS-SERVICE Monitoring Mediów porównana została także medialność mobilnych systemów operacyjnych oraz przeglądarek internetowych. Wśród tych pierwszych zdecydowaną przewagę – zarówno na portalach internetowych, forach, jak i w social media – miał Android. Jednak występowanie w mediach nie było proporcjonalne do udziału w rynku poszczególnych systemów (badanie IDC za pierwszy kwartał 2013). Ten rynkowy IDC oszacowało na 75 proc., natomiast w mediach materiały o Androidzie stanowiły 58,8 proc. Pozostałe systemy mobilne uzyskały większe porcje w torcie medialnym niż w rynkowym. Drugie miejsce zajął iOS (20,8 proc.), który znalazł się przed Windows Phone (13,1 proc.). Czwarty był Blackberry (5,7 proc.), natomiast ostatnie miejsce zajął Symbian (1,7 proc.).
W klasyfikacji przeglądarek zwyciężył Google Chrome, który z dużą przewagą wyprzedził Firefoksa i Internet Explorera. Na kolejnych miejscach uplasowała się Opera przed Safari.
Metodologia badania
W badaniu uwzględniono publikacje na temat:
– korporacji IT z pierwszej setki listy Fortune 500 zaklasyfikowanych do kategorii Computers Office Equipment, Computer Software, Internet Services and Retailling oraz Information Technology Services
– mobilnych systemów operacyjnych o najwyższych udziałach w rynku wg raportu IDC za I kwartał 2013 roku.
– przeglądarek internetowych o najwyższych udziałach w rynku wg badania StatCounter za marzec 2013
Metoda: jakościowa i ilościowa analiza danych.
Analiza jakościowa zastosowana została w przypadku materiałów traktujących na temat badanych korporacji IT, pochodzących z branżowych portali internetowych.
Analiza ilościowa zastosowana została w pozostałych przypadkach.
Materiał badawczy: materiały pochodzące z portali branżowych, 140 forów internetowych oraz wpisy i komentarze z serwisów społecznościowych: Facebook, Twitter, Blip, YouTube i Wykop.
Zakres czasowy: maj 2013
Zasięg mediów: ogólnopolskie i regionalne
Osoba do kontaktu:
Marcin Gościniak
specjalista ds. marketingu i PR
kom: +48 691 630 190
tel. +48 61 66 26 005 wew. 128
mgosciniak@press-service.com.pl
PRESS-SERVICE Monitoring Mediów
60-782 Poznań, ul. Grunwaldzka 19
www.psmm.pl
www.social.psmm.pl
PLIKI DO POBRANIA
DOCIERAJ DO KLIENTÓW,
ZWIĘKSZAJ SPRZEDAŻ