Kopacz wyprzedza Kaczyńskiego i Kukiza

STRONA GŁÓWNA >> >>

Kopacz wyprzedza Kaczyńskiego i Kukiza

Wybory parlamentarne coraz bliżej. Dziennikarze oraz internauci komentują każde działanie liderów kluczowych polskich ugrupowań – Ewy Kopacz, Jarosława Kaczyńskiego i Pawła Kukiza. „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” sprawdził, który polityk jest najbardziej medialny

W najnowszym badaniu „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” zwyciężyła Ewa Kopacz. Na jej temat w dniach od 13 lipca do 9 sierpnia br. opublikowano 22,9 tys. materiałów. Na drugim miejscu znalazł się Jarosław Kaczyński z wynikiem 9,1 tys. doniesień medialnych. O Pawle Kukizie ukazało się zaledwie 6 tys. informacji.

Kaczyński w ogólnopolskich, Kukiz w regionalnych

Źródła ogólnokrajowe najczęściej pisały o przedstawicielu Prawa i Sprawiedliwości – 74,9 proc. materiałów. Z kolei zdecydowanym liderem w mediach regionalnych został Kukiz. 35 proc. informacji opublikowanych na jego temat pochodziło właśnie ze źródeł lokalnych.


Wykres 1. Liczba publikacji na temat Ewy Kopacz, Jarosława Kaczyńskiego i Pawła Kukiza w podziale na zasięg mediów – 13.07-9.08.2015 r.

 

Promocyjnie najbardziej zyskała Ewa Kopacz

Materiały o politykach były warte 240 mln zł. Największy ekwiwalent reklamowy dotyczył premier rządu. AVE publikacji na jej temat wyniosło 115 mln złotych. Najczęściej pisali o Kopacz dziennikarze z redakcji Wiadomosci.gazeta.pl, Polsat News oraz TVP Info. Natomiast doniesienia medialne o Jarosławie Kaczyńskim wyceniono na 81 mln złotych. Polityk głównie pojawiał się w TVN24, Wpolityce.pl oraz Polsat News. Dla Kukiza wynik ten był prawie o połowę mniejszy i wyniósł 45 mln złotych. Wymieniano go przede wszystkim w materiałach Radiobiper.info, TVN24 oraz Wpolityce.pl.

Informacje o Ewie Kopacz mogły dotrzeć do 22 mld czytelników, internautów, słuchaczy i widzów. Kolejny wynik pod względem wskaźnika dotarcia uzyskał Jarosław Kaczyński – z materiałami na jego temat miało szansę się zetknąć prawie 9 mld odbiorców informacji medialnych. Z kolei z publikacjami odnośnie Kukiza – 5 mln osób.


Wykres 2. Mapa benchmarkingowa* medialności Ewy Kopacz, Jarosława Kaczyńskiego i Pawła Kukiza – 13.07-9.08.2015 r.

 

Kaczyński goni Kopacz

W trakcie analizowanego okresu liderem publikacji była jednak Ewa Kopacz. Dziennie dziennikarze przygotowywali w nawiązaniu do niej ponad 760 materiałów. Jedynie 6 i 7 sierpnia Jarosław Kaczyński wyprzedził premier rządu, odnotowując tym samym największy skok aktywności – o blisko 500 informacji. Tak dynamiczny wzrost miał związek z zaprzysiężeniem Andrzeja Dudy. Doniesienia medialne odnośnie Pawła Kukiza rozkładały się dosyć regularnie. Średnio dziennie publikowano 214 materiałów na jego temat.


Wykres 3. Zmiany w czasie ukazywania się publikacji na temat Ewy Kopacz, Jarosława Kaczyńskiego i Pawła Kukiza

 

Kukiz ma duże poparcie internautów

Pod względem liczby publikacji w social media liderem została Ewa Kopacz. Dużo wpisów i komentarzy pojawiło się także odnośnie Pawła Kukiza – prawie 69 tys. Polityk zdecydowanie dominował na Facebooku. Aż 50 tys. materiałów na jego temat pochodziło właśnie z tego portalu. W nawiązaniu do Kaczyńskiego internauci opublikowali 34,5 tys. wzmianek.


Wykres 4. Liczba publikacji na temat Ewy Kopacz, Jarosława Kaczyńskiego i Pawła Kukiza w social media –13.07-9.08.2015 r.

 

*Mapa benchmarkingowa obrazuje medialną pozycję poszczególnych polityków z uwzględnieniem trzech czynników: ekwiwalentu reklamowego, dotarcia i liczby informacji.
Ekwiwalent reklamowy (AVE) – wartość publikacji wyrażona w pieniądzu.
Dotarcie – zasięg informacji wyrażony w potencjalnej liczbie kontaktów z czytelnikami i unikalnymi użytkownikami.
Wielkość kuli – liczba publikacji.
Położenie kuli – uwzględnia wartość reklamową przekazów medialnych, ich dotarcie oraz liczbę publikacji. Najlepsza pozycja na wykresie to prawy górny róg (oznacza, że publikacje miały wysoką wartość AVE oraz bardzo duże dotarcie).

 

PRESS-SERVICE Monitoring Mediów wyraża zgodę na pełną lub częściową publikację materiałów pod warunkiem podania źródła (pełna nazwa firmy: PRESS-SERVICE Monitoring Mediów). W przypadku wykorzystania grafik należy wskazać źródło (nazwę firmy lub logotyp) przy każdym wykresie.

 

 

Osoba do kontaktu:
Alicja Dahlke
specjalista ds. marketingu i PR
mobile: +48 691 630 190
tel. +48 61 66 26 005 wew. 128
adahlke@psmm.pl

PRESS-SERVICE Monitoring Mediów
60-801 Poznań, ul. Marcelińska 14
www.psmm.pl
www.twitter.com/PSMMonitoring
www.facebook.com/PSMMonitoring

 

PLIKI DO POBRANIA

Informacja prasowa
doc
Wideo
mp4
REB22_PSMM_CTA_bottom_250x213px
CHROŃ WIZERUNEK BRANDU,
DOCIERAJ DO KLIENTÓW,
ZWIĘKSZAJ SPRZEDAŻ