Komorowski czy Braun – kto medialnym liderem?

STRONA GŁÓWNA >> >>

Komorowski czy Braun – kto medialnym liderem?

Z najnowszej analizy „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” za okres 16-30 kwietnia br. wynika, że na temat Bronisława Komorowskiego media pisały najczęściej spośród osób ubiegających się o fotel prezydencki, ale najbardziej dynamiczny przyrost informacji we wszystkich źródłach – bo aż o 125 proc. – odnotował Grzegorz Braun.

Wzrost liczby publikacji na temat większości kandydatów jest spowodowana finiszem kampanii wyborczej, niemniej jednak to właśnie Braun pobił rekord w tym zakresie z wynikiem 4878 informacji do 2163 w okresie 1-15 kwietnia. Na miejscu drugim uplasował się Paweł Kukiz z bardzo dynamicznym skokiem o 83 proc., a na trzecim Magdalena Ogórek (o 77,6 proc.).

 

W mediach tradycyjnych bez zmian

W dniach 16-30 kwietnia na temat osób ubiegających się o najwyższy urząd w państwie pojawiło się 36,6 tys. materiałów w prasie, internecie, radio i telewizji – o 35 proc. więcej niż w poprzednich 2 tygodniach. Pierwsze trzy miejsca pod względem liczby publikacji nie uległy zmianie. Na prowadzeniu nadal Bronisław Komorowski z liczbą 12 895 doniesień, a na miejscu drugim Andrzej Duda z wynikiem 5596 informacji. Podium zamyka Janusz Korwin-Mikke (4229). Paweł Kukiz wyprzedził zdecydowanie Janusza Palikota i zajął piątą lokatę.

 

Media pozytywnie o Dudzie, Kukizie i Korwinie-Mikkem

Andrzej Duda nadal pozostaje niekwestionowanym liderem zestawienia publikacji o pozytywnym wydźwięku. Na jego temat ukazało się aż 9,9 proc. materiałów o takim nastawieniu. Dziennikarze przychylni byli także Pawłowi Kukizowi (9,2 proc.) oraz Januszowi Korwin-Mikkemu (także 9,2 proc.).

Z kolei najbardziej krytykowanym politykiem została Iwona Piątek – aż 33 proc. materiałów o wydźwięku negatywnych. A następnie Magdalena Ogórek 10,3 proc. i prezydent Komorowski 8,2 proc.

 

Głowa państwa, co naturalne z racji pełnionej funkcji pojawiała się zdecydowanie najczęściej w doniesieniach na pierwszych stronach gazet. Różnice pomiędzy kolejnymi kandydatami nie były już tak znaczące.

 

Wybory prezydenckie opanowały social media

Ostatnie dwa tygodnia kwietnia w mediach społecznościowych zdecydowanie należały do kandydatów na fotel prezydenta RP. Na ich temat w analizowanym okresie pojawiło się aż 44 tys. informacji  – o 51 proc. więcej niż w pierwszych czternastu dniach miesiąca. I choć liderem zestawienia nadal został Komorowski, to największe zainteresowanie w social media budził Janusz Palikot, który osiągnął wynik 7 tys. materiałów.

Raport „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” wyraźnie pokazuje, że Kukiz, Ogórek i Jarubas zdecydowanie tracą w przekazie medialnym w poszczególnych województwach na rzecz Komorowskiego, Dudy i Korwina-Mikkego. To dla Pawła Kukiza dotkliwy spadek w porównaniu do drugiej połowy marca, kiedy kandydat uzyskał dobry wynik aż w 5 województwach – warmińsko-mazurskim, kujawsko-pomorskim, lubuskim, dolnośląskim oraz opolskim.

 

O badaniu

Raport „Wybory prezydenckie 2015” to cykliczne badanie „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”, które sprawdza częstotliwość występowania w mediach kandydatów na urząd prezydenta Polski. Analizie poddano materiał pochodzący z monitoringu ponad 1100 tytułów prasowych, 5 mln źródeł internetowych, najpopularniejszych serwisów społecznościowych oraz 100 stacji radiowych i telewizyjnych.

Zakres czasowy: 16-30.04.2015 r.

Metoda: ilościowa i jakościowa analiza danych.

 

Osoba do kontaktu:
Alicja Dahlke
specjalista ds. marketingu i PR
mobile: +48 691 630 190
tel. +48 61 66 26 005 wew. 128
adahlke@psmm.pl

PRESS-SERVICE Monitoring Mediów
60-801 Poznań, ul. Marcelińska 14
www.psmm.pl

PLIKI DO POBRANIA

Informacja prasowa
doc
PSMM_CTA_bottom_250x213px
CHROŃ WIZERUNEK BRANDU,
DOCIERAJ DO KLIENTÓW,
ZWIĘKSZAJ SPRZEDAŻ