Johnson&Johnson czarnym koniem szczepień?

STRONA GŁÓWNA >> >>

Johnson&Johnson czarnym koniem szczepień?

W II kwartale br. ponad dwukrotnie częściej niż w poprzednim informowano w mediach o szczepionce Janssen Pharmaceutica/Johnson&Johnson – było to 355 tys. publikacji (w I kwartale 142 tys.). Nieznacznie wzrosła liczba doniesień na temat najpopularniejszej szczepionki firm Pfizer i BioNTech – 473 tys. materiałów. AstraZeneca przyciągała uwagę na podobnym poziomie jak w pierwszych trzech miesiącach roku – 425 tys. publikacji – wynika z raportu PRESS-SERVICE Monitoring Mediów.

W analizowanym okresie znacznie wzrosła także medialność szczepionki Moderny, która zebrała 367 tys. informacji, czyli o 34 tys. więcej niż w poprzednim kwartale. Z kolei o ponad połowę spadło zainteresowanie mediów Sputnikiem – 29 tys. publikacji w porównaniu do 66 tys. w pierwszych trzech miesiącach roku.

Jednocześnie, jak podaje PRESS-SERVICE Monitoring Mediów, o milion spadła liczba informacji na temat szczepień względem I kwartału i wyniosła 4 mln publikacji.

Na potrzeby badania przeanalizowano ponad 1 100 tytułów prasowych, 5 mln polskojęzycznych portali internetowych, w tym najważniejsze serwisy społecznościowe oraz 100 stacji radiowych i telewizyjnych.

1,2 mln publikacji na temat szczepionek i szczepień pochodziło z mediów tradycyjnych, a 2,8 mln z social media. Największe zainteresowania tematem odnotowano na początku kwietnia. Było to związane z informacjami o możliwości rejestracji na szczepienia, które od północy 1 kwietnia zaczęli otrzymywać 40- i 50-latkowie. Jak się okazało, był to jednak błąd w systemie. Zareagowali przede wszystkim użytkownicy serwisów społecznościowych.

Wykres 1. Liczba publikacji na temat szczepień

Najwięcej wpisów i komentarzy pochodziło z Twittera – 57 proc. przekazu oraz Facebooka – 42 proc. Na prowadzenie w Top 10 źródeł najczęściej informujących o szczepieniach na Twitterze wysunęła się Telewizja Republika (1065 publikacji). Na drugą  pozycję spadł PolsatNews.pl, dalej uplasowały się konta PolskieRadio24,pl, Do Rzeczy, Radio ZET NEWS, Tvp.info, Forsal.pl, FaktyTVN, Polskie Radio 24, Onet Wiadomości.

Największy zasięg – ponad 1,7 mln potencjalnych kontaktów – w minionym kwartale osiągnął post opublikowany na Facebooku przez Warto Rozmawiać, będący rozmową na temat szczepień przeprowadzoną przez Jana Pospieszalskiego z dr. Zbigniewem Hałatem. Wpis miał ponad 12 tys. reakcji.

Źródło: Facebook.com

Przekaz w mediach tradycyjnych zdominował internet – 89 proc. materiałów. 7 proc. należało do stacji radiowych, 2 proc. do telewizyjnych. Na szczycie zestawienia top mediów informujących o szczepieniach z wynikiem blisko 2,5 tys. materiałów znalazło się Polskie Radio 24. W co dziesiątej informacji na antenie poruszano temat szczepień. Na 2. miejscu uplasował się Polsat News – 2,1 tys., a za nim TVP Info – 1,9 tys., TVN24 – 1,7 tys. oraz  Radio Tok FM – 1,4 tys.

W mediach regionalnych odnotowano 1 mln publikacji. Podobnie jak w poprzednim kwartale, najwięcej informacji pojawiło się w województwie śląskim – 103 tys., dolnośląskim – 100 tys., mazowieckim – 99,8 tys. oraz wielkopolskim – 94 tys.

Wykres 2. Mapa obrazująca liczbę publikacji (kolor biały) oraz liczbę zaszczepionych w poszczególnych województwach (kolor czerwony) – stan na 01.07.2021, źródło: Ministerstwo Zdrowia

 

POBIERZ Raport medialny „Szczepienia”

 

PRESS-SERVICE Monitoring Mediów wyraża zgodę na pełną lub częściową publikację materiałów pod warunkiem podania źródła (pełna nazwa firmy: PRESS-SERVICE Monitoring Mediów, a na Facebooku i Twitterze oznaczenie @PSMMonitoring. W przypadku wykorzystania grafik należy wskazać źródło (nazwę firmy lub logotyp) przy każdym wykresie.

Zapoznaj się z raportami dla mediów: https://psmm.pl/dla-mediow/

 

Osoba do kontaktu:

Marlena Sosnowska
Rzecznik prasowy, menedżer ds. PR
kom: +48 697 410 980
msosnowska@psmm.pl

PRESS-SERVICE Monitoring Mediów
60-801 Poznań, ul. Marcelińska 14
www.psmm.pl
www.twitter.com/PSMMonitoring

www.facebook.com/PSMMonitoring

REB22_PSMM_CTA_bottom_250x213px
CHROŃ WIZERUNEK BRANDU,
DOCIERAJ DO KLIENTÓW,
ZWIĘKSZAJ SPRZEDAŻ