Jasny GWINT! Geralt z Rivii powraca… nie tylko w newsach
19 maja upłynęły dwa lata od premiery gry „Wiedźmin 3. Dziki Gon”. Od kilku dni, dzięki Netflixowi o Geralcie z Rivii znów jest głośno. Kultowy bohater powraca nie tylko za sprawą najpopularniejszej platformy VOD. Informacja o ekranizacji sagi zbiegła się z publikacjami dotyczącymi premiery innej produkcji z wiedźmińskiego uniwersum.
Możemy śmiało uznać, że „Wiedźmin” to nasze dobro narodowe. Saga Andrzeja Sapkowskiego została przetłumaczona na ponad 20 języków, a wydana w 2015 roku na jej podstawie gra produkcji CD Projekt Red zgarnęła najwięcej nagród w historii branży, bo aż 251. Nic dziwnego, że informacje pod hasłem Wiedźmin rozchodzą się po Internecie jak świeże bułeczki.
Analitycy z „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” wzięli pod lupę newsy dotyczące Wiedźmina w kontekście serialu, który ma być wyprodukowany przez Netflix
i w odniesieniu do premiery otwartej dla publiczności wersji beta gry „Gwint. Wiedźmińska gra karciana”.
Jak wysyp informacji przełożył się na promocję marek Netlix i „Gwint”?
„Gwint” po raz pierwszy pojawił się w „Wiedźmin 3. Dziki Gon” studia CD Projekt RED. Popularność gry była tak duża, że studio zdecydowało się na stworzenie wersji samodzielnej. Na 24 maja br. zapowiedziano premierę otwartej wersji beta.
W sieci najwięcej uwagi otwartej wersji beta gry „Gwint” poświęciły portale specjalistyczne: planetagracza.pl, gazetakomputerowa.pl, czy gry-online.pl. Nie obyło się też bez szumu w mediach społecznościowych. Analiza „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” wykazała, że unikalnych odbiorców tych informacji w okresie od 17 do 22 maja było prawie 33 mln.
Wykres 1. Dotarcie publikacji na temat otwartej wersji beta gry „Gwint” w podziale na media, w okresie od 17 do 22 maja.
W social media informacja o otwartej becie cieszyła się największą popularnością na Facebooku. Tam o grze w ciągu pięciu dni wspomniano prawie 200 razy. Łącznie
w mediach społecznościowych ukazały się na jej temat 424 publikacje.
Wykres 2. Liczba informacji na temat otwartej wersji beta gry „Gwint” w social media z podziałem na źródła, w okresie od 17 do 22 maja 2017 r.
Monitoring Internetu i social media pozwolił na oszacowanie zwrotu medialnego dla gry „Gwint”. Wartość szacunkowego ekwiwalentu reklamowego z tych mediów wyniosł łącznie prawie 164 tys. zł.
Wykres 3. Wartość szacunkowego ekwiwalentu reklamowego informacji, na temat otwartej wersji beta gry „Gwint”, w okresie od 17 do 22 maja 2017 r.
AVE Netflix!
Wiadomość o planach nakręcenia przez Netflix serialu poświęconego „Wiedźminowi” spotkała się ze sporym odzewem nie tylko w sieci. Z analizy „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” wynika, że od 17 do 22 maja pojawiło się na ten temat w mediach tradycyjnych łącznie 460 publikacji (409 informacji internetowych, 27 w prasie, 14 w radiu
i 10 newsów w TV)
W social media sytuacja wyglądała z goła inaczej. Łącznie wzmianek o „Wiedźminie” w kontekście Netflixa ukazało się prawie 5 300. Najwięcej na Facebooku, bo aż 4379.
Wykres 4. Liczba publikacji na temat Netflixa w kontekście serialu „Wiedźmin” w social media z podziałem na źródła, w okresie od 17 do 22 maja 2017 r.
Dotarcie materiałów na temat planów nakręcenia serialu wyniosło prawie 311 mln potencjalnych kontaktów z odbiorcą, a szacowany ekwiwalent reklamowy dla Netflixa przekroczył wartość 4,2 mln zł.
Wykres 5. Wartość szacunkowego ekwiwalentu reklamowego z podziałem na media dla informacji na temat Netflixa w kontekście serialu „Wiedźmin”, w okresie od 17 do 22 maja 2017 r.
Choć nie można tych rewelacji porównywać do zainteresowania informacją sprzed dwóch lat, kiedy trzecia część Wiedźmina wchodziła na rynek , to nasuwa się jeden wniosek: Biały Wilk ma w Polsce rzeszę wiernych fanów.
Metodologia badania:
Ilościowa analiza danych.
Frazy poddane analizie: „Gwint” w kontekście testów beta oraz Netlix w kontekście „Wiedźmina”.
Analizę przeprowadzono w oparciu o ponad 1100 tytułów prasowych, 5 mln źródeł internetowych oraz 100 stacji radiowych i telewizyjnych.
Fot. Materiały prasowe CD Projekt Red
Osoba do kontaktu:
Katarzyna Popławska
Kierownik działu marketingu i PR
mobile: +48 697 410 680
tel. +48 61 66 26 005 wew. 128
kpoplawska@psmm.pl
PRESS-SERVICE Monitoring Mediów
60-801 Poznań, ul. Marcelińska 14
www.psmm.pl
www.twitter.com/PSMMonitoring
www.facebook.com/PSMMonitoring
www.youtube.com/PSMMonitoring
PLIKI DO POBRANIA
DOCIERAJ DO KLIENTÓW,
ZWIĘKSZAJ SPRZEDAŻ