Internet już nie kocha Kaczyńskiego?

STRONA GŁÓWNA >> >>

Internet już nie kocha Kaczyńskiego?

Jarosław Kaczyński po raz kolejny zmiażdżył konkurencję i zdobył pierwsze miejsca w zestawieniach medialności, z jednym wyjątkiem. W rankingu social media Kaczyńskiego od Kukiza dzieli niewielka różnica. Co ciekawe, muzyk wcale nie musiał się bardzo starać. To Kaczyński osiągnął w marcu trzy razy słabszy wynik – twierdzą analitycy na podstawie raportu „Scena Polityczna” przygotowanego przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”.

Wydarzenia polityczne znów na pierwszym planie. W marcu w mediach pojawiło się prawie 158 tys. informacji dotyczących partii i stowarzyszeń. To więcej niż w ubiegłym miesiącu. Tradycyjnie o swoją pozycję może być spokojne Prawo i Sprawiedliwość, które w najnowszym zestawieniu utrzymało się na pierwszym miejscu. Na temat obozu rządzącego opublikowano ponad 60 tys. publikacji. Swoje wyniki poprawiła też Platforma Obywatelska, Nowoczesna i Polskie Stronnictwo Ludowe. Za to delikatnie spadły notowania Kukiz`15 i Mniejszości Niemieckiej.


Wykres 1. Liczba publikacji na temat analizowanych partii politycznych i stowarzyszeń w marcu 2017

 

Większe zainteresowanie politykami widać również w zestawieniu liczby publikacji o liderach. W przekazach medialnych najczęściej rozpisywano się o Jarosławie Kaczyńskim, Grzegorzu Schetynie oraz Ryszardzie Petru. Szef PO cały czas bezskutecznie próbuje dogonić prezesa PiS. W marcu udało mu się jedynie poprawić swój wynik o 2 tys.


Wykres 2. Liczba publikacji na temat liderów partii politycznych i stowarzyszeń w marcu 2017

 

Największym zaskoczeniem w minionym miesiącu są wyniki dotyczące liczby informacji na temat liderów w social media. Jeszcze w lutym Kaczyńskiego i Kukiza dzieliła przepaść. Teraz lider Kukiz`15 dogonił prezesa i jest od niego zaledwie o krok. Okazuje się, że o Kaczyńskim wspominano trzy razy rzadziej niż w ubiegłym miesiącu. Pozostali politycy bez większych zmian.


Wykres 3. Liczba publikacji na temat liderów partii politycznych i stowarzyszeń w social media w marcu 2017

 

Ekwiwalent reklamowy dla PiS wyniósł ponad 641,6 mln zł. To ponad dwa razy więcej niż w przypadku PO (296,6 mln zł). Przekazy medialne zdominowały TVN24, TVP Info i Polsat News.

 

Sprawdź pełną wersję raportu

Zapoznaj się z pozostałymi raportami dla mediów

Osoba do kontaktu:
Katarzyna Popławska
kierownik działu marketingu i PR
mobile: +48 697 410 680
tel. +48 61 66 26 005 wew. 128
kpoplawska@psmm.pl

PRESS-SERVICE Monitoring Mediów
60-801 Poznań, ul. Marcelińska 14
www.psmm.pl
www.twitter.com/PSMMonitoring
www.facebook.com/PSMMonitoring
www.youtube.com/PSMMonitoring

 

PLIKI DO POBRANIA

Informacja prasowa
doc
Pełny raport
pdf
REB22_PSMM_CTA_bottom_250x213px
CHROŃ WIZERUNEK BRANDU,
DOCIERAJ DO KLIENTÓW,
ZWIĘKSZAJ SPRZEDAŻ