Hanny zdystansowały konkurencję

STRONA GŁÓWNA >> >>

Hanny zdystansowały konkurencję

W maju media interesowały się głównie prezydent Łodzi i Warszawy. Złożyły się na to m.in. głosy o konieczności przeprowadzenia referendów ws. odwołania obu pań – donosi „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” w najnowszym wydaniu raportu „Prezydenci miast wojewódzkich”.

Blisko 37 proc. przekazu na temat wszystkich prezydentów największych polskich miast w maju br. dotyczyło Hanny Zdanowskiej i Hanny Gronkiewicz-Waltz. Prezydent Łodzi drugi miesiąc z rzędu była najbardziej widoczna w mediach. 2232 informacje na jej temat oznaczają wzrost względem kwietnia aż o 1000 materiałów! Nazwisko prezydent stolicy pojawiło się w mediach 1889 razy. Ryszarda Grobelnego wymieniono 1024 razy. Za pierwszą trójką uplasował się Rafał Dutkiewicz – 1012 razy.

Nazwisko prezydent Łodzi pojawiało się najczęściej w kontekście budowy stadionów. Wymieniano je również m.in. w związku z udziałem Roberta Korzeniowskiego w 11. Biegu ul. Piotrkowską, przedłużeniem terminu składania tzw. deklaracji śmieciowych, nowym planem zagospodarowania centrum Łodzi oraz ogólnopolską kampanią wizerunkową miasta.

Hanna Zdanowska zebrała najwięcej spośród wszystkich prezydentów informacji w prasie – 268. Odnotowała również pierwszy wynik w internecie (1703) oraz drugi, po Gronkiewicz-Waltz rezultat w stacjach RTV. 30,4 proc. przekazu na jej temat opublikowały media ogólnopolskie. Mimo tego prezydent Warszawy osiągnęła dopiero trzeci, a prezydent Łodzi – piąty wynik w zestawieniu poziomu dotarcia* publikacji i emisji – odpowiednio 3,45 mld i 2,86 mld.


Wykres 1. Klasyfikacja prezydentów miast wojewódzkich w mediach

Opis wykresu: Pozycja uzależniona jest od liczby publikacji i emisji medialnych odnotowanych w danym miesiącu. Przedstawia bieżące miejsca oraz rezultaty uzyskane w poprzednich analizach.

Średnia: Wartość w punktach uwzględniająca pozycję prezydenta w klasyfikacji. Kolejność w raporcie jest punktowana odpowiednio: od 17 punktów za pozycję pierwszą do 0 punktów za pozycję ostatnią. Im wyższa średnia tym wyższa pozycja w ogólnym zestawieniu.

Prezydent Łodzi wymieniana była również najczęściej w tytułach materiałów prasowych i internetowych – dotyczyło to 250 informacji, przy czym tylko w 3 mniej pojawiła się Gronkiewicz-Waltz. Nazwisko prezydenta Wrocławia padło w tytułach 153 publikacji. Dwa razy częściej niż Gronkiewicz-Waltz Zdanowska gościła również na pierwszych stronach gazet.

Gronkiewicz-Waltz po raz kolejny okazała się nie do pokonania pod względem liczby emisji radiowo-telewizyjnych, podwajając w maju swoją obecność względem kwietnia (595 do 280 informacji). Podobnie jak w kwietniu, na wynik ten złożyły się przede wszystkim emisje stacji informacyjnych: TVN24 (101 informacji), Polsat News (82), Superstacja (48) i Radio Tok FM (39).

Największy udział publikacji w mediach ogólnopolskich, pomijając tradycyjnie bezkonkurencyjną pod tym względem Gronkiewicz-Waltz (72,6 proc.), odnotowali Piotr Uszok (48,7 proc.), Paweł Adamowicz (45,8 proc.), Ryszard Zembaczyński (45,4 proc.) oraz Tadeusz Truskolaski (44,4 proc.). Najmniej widoczni byli prezydenci największych miast w województwie lubuskim – Gorzowa Wielkopolskiego (9,5 proc.) i Zielonej Góry (16,1 proc.).

Od stycznia do maja br. analitycy „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” objęli badaniem ponad 44,7 tys. informacji. Łączna wartość publikacji i emisji na temat prezydentów polskich miast wyniosła w maju 56,7 mln zł i była o ponad 15 mln zł wyższa niż w kwietniu oraz o ponad 25 mln zł wyższa niż w marcu. Największa część tej kwoty została wygenerowana dzięki publikacjom prasowym.

 

* Poziom dotarcia to wartość będąca sumą nakładów gazet i czasopism, unikatowych użytkowników portali internetowych oraz telewidzów i radiosłuchaczy stacji RTV.

 

Metodologia badania

W badaniu uwzględniono nazwiska prezydentów 18 polskich miast wojewódzkich (po dwa nazwiska w przypadku województw kujawsko-pomorskiego i lubuskiego): Piotr Krzystek – Szczecin, Paweł Adamowicz – Gdańsk, Piotr Grzymowicz – Olsztyn, Tadeusz Truskolaski – Białystok, Hanna Gronkiewicz-Waltz – Warszawa, Rafał Bruski – Bydgoszcz, Michał Zaleski – Toruń, Ryszard Grobelny – Poznań, Tadeusz Jędrzejczak – Gorzów Wlkp., Janusz Kubicki – Zielona Góra, Rafał Dutkiewicz – Wrocław, Ryszard Zembaczyński – Opole, Hanna Zdanowska – Łódź, Krzysztof Żuk – Lublin, Wojciech Lubawski – Kielce, Tadeusz Ferenc – Rzeszów, Jacek Majchrowski – Kraków, Piotr Uszok – Katowice.

Metoda: ilościowa analiza danych

Materiał badawczy: publikacje z monitoringu 1100 tytułów prasowych, 5 mln źródeł internetowych oraz kilkudziesięciu wybranych stacji RTV

Zakres czasowy: maj 2013

Zasięg mediów: ogólnopolskie i regionalne

Analizowane słowa kluczowe: ww. nazwiska prezydentów miast wojewódzkich we wszystkich odmianach

 

Osoba do kontaktu:
Marlena Sosnowska
Rzecznik prasowy, menedżer ds. PR
kom: +48 697 410 980
tel. +48 61 66 26 005 wew. 128
msosnowska@press-service.com.pl

PRESS-SERVICE Monitoring Mediów
60-782 Poznań, ul. Grunwaldzka 19
www.psmm.pl
www.social.psmm.pl

PLIKI DO POBRANIA

Informacja prasowa
doc
Pełny raport
pdf
Wykres
png
PSMM_CTA_bottom_250x213px
CHROŃ WIZERUNEK BRANDU,
DOCIERAJ DO KLIENTÓW,
ZWIĘKSZAJ SPRZEDAŻ