Gowin i Korwin-Mikke hitami kampanii do Parlamentu Europejskiego

STRONA GŁÓWNA >> >>

Gowin i Korwin-Mikke hitami kampanii do Parlamentu Europejskiego

Wyniki sondaży poparcia Kongresu Nowej Prawicy nie są przypadkiem. Jej lider Janusz Korwin-Mikke w mediach pojawia się tak często, że odbiorca nie ma szans go nie zauważyć. „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” przebadał pod tym kątem kandydatów z pierwszych miejsc na listach

We wszystkich okręgach wyborczych do Parlamentu Europejskiego. Brylują Jarosław Gowin i lider KNP.

Pomimo że Korwin-Mikke znalazł się na drugim miejscu, jeśli chodzi o obecność w mediach tradycyjnych, to można sądzić, że jego wystąpienia publiczne budzą szczególne zainteresowanie odbiorców. Kontrowersyjny polityk zdecydowanie przebił wszystkich pozostałych w social media. Analitycy „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” na potrzeby raportu „Eurowybory” wzięli pod uwagę informacje, które ukazały się od 16 kwietnia do 12 maja 2014. W tym czasie na portalach społecznościowych pojawiło się 6,6 tys. publicznych wpisów w języku polskim dotyczących Korwina-Mikke, czyli niemal czterokrotnie więcej niż o drugim Pawle Piskorskim (1,8 tys.) i trzecim Jarosławie Gowinie (1,8 tys.).


Wykres 1. Liczba informacji na temat kandydatów do Parlamentu Europejskiego w social media w dniach 16 kwietnia – 12 maja 2014

W badaniu mediów tradycyjnych wspomniani liderzy wyprzedzili najbardziej medialnego kandydata PO i dawnego przewodniczącego Parlamentu Europejskiego – Jerzego Buzka. Na czołowych lokatach znaleźli się także m.in. Władysław Kosiniak-Kamysz, Zbigniew Ziobro, a nawet… Tomasz Adamek.

Pod koniec kwietnia na szerokie wody wypłynął Paweł Piskorski. Polityk Europy Plus Twój Ruch oświadczył, że KLD – dawna partia Donalda Tuska – finansowana była przez niemieckich chadeków. Liczba publikacji zawierających nazwisko Piskorskiego błyskawicznie poszybowała w górę i jest to największy pik informacyjny dotyczący jednego polityka w badanym czasie. Wartość ta 28 kwietnia zbliżyła się do 400, a jeszcze dzień później osiągnęła prawie 350. Właśnie to wydarzenie zadecydowało o tak wysokiej pozycji Piskorskiego.

Na ósmym miejscu uplasował się Tomasz Adamek. Bokser startujący z listy Solidarnej Polski najpierw zasłynął z telewizyjnych wypowiedzi „Ze Zbyszkiem zrobimy w Polsce porządek”, a także „Kocham pana Jezusa i on jest moim panem”, która była odpowiedzią na pytanie, kto jest według niego mężem stanu w tym kraju. Następnie głośno zrobiło się o nim po tym, gdy „Super Express” opublikował raport amerykańskiej policji, z którego wynikało, że w styczniu 2013 roku doprowadził do wypadku drogowego pod wpływem alkoholu. Tabloid zatytułował materiał „Bełkotał i ledwo trzymał się na nogach”. Później zainteresowanie mediów Adamkiem spadło.

Najwięcej pierwszych miejsc w analizie medialności poszczególnych okręgów wyborczych zajęli kandydaci Platformy Obywatelskiej. Na czele znaleźli się w sześciu z trzynastu okręgów. Kandydat PiS-u był pierwszy tylko w jednej klasyfikacji – Ryszard Czarnecki okazał się najbardziej medialny ze wszystkich „jedynek” w Wielkopolsce. Więcej pierwszych miejsc uzyskała Polska Razem. Największym zainteresowaniem spośród warszawskich kandydatów cieszył się Paweł Kowal, a spośród tych wpisanych na listę małopolsko-świętokrzyską – Jarosław Gowin.


Tabela 1. Zestawienie kandydatów z pierwszych miejsc list wyborczych, którzy byli najbardziej medialni wśród kontrkandydatów z danego okręgu

Na potrzeby badania przeanalizowano 129 nazwisk kandydatów z pierwszych miejsc list wyborczych. Pełny raport zawiera informacje o medialności wszystkich „lokomotyw wyborczych” w podziale na okręgi.

Drugie wydanie raportu – wykonane przy zastosowaniu identycznej metodologii i obejmujące dane z dni 13-19 maja 2014 – dostępne będzie 21 maja 2014. 

 

Osoba do kontaktu:
Marcin Gościniak
specjalista ds. marketingu i PR
mobile: +48 691 630 190
tel. +48 61 66 26 005 wew. 128
mgosciniak@psmm.pl

PRESS-SERVICE Monitoring Mediów
60-782 Poznań, ul. Grunwaldzka 19
www.psmm.pl

PLIKI DO POBRANIA

Informacja prasowa
doc
Pełny raport
pdf
REB22_PSMM_CTA_bottom_250x213px
CHROŃ WIZERUNEK BRANDU,
DOCIERAJ DO KLIENTÓW,
ZWIĘKSZAJ SPRZEDAŻ