Dwaj przyjaciele z boiska? Lewandowski vs Błaszczykowski

STRONA GŁÓWNA >> >>

Dwaj przyjaciele z boiska? Lewandowski vs Błaszczykowski

W cyklicznym raporcie „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” porównał medialność dwóch sportowców, których nazwiska najczęściej gościły w czerwcu na ustach polskich kibiców. Mowa o Robercie Lewandowskim i Jakubie Błaszczykowskim – gwiazdach polskiej reprezentacji na Euro 2016.

 

W czerwcu br. kapitan drużyny ponad czterokrotnie pobił rekord publikacji z maja, odnotowując blisko 35 tys. materiałów w prasie, internecie i RTV. W tym samym czasie na temat Kuby Błaszczykowskiego pojawiło się prawie 15 tys. informacji.

 

Najbardziej uwagę mediów Robert Lewandowski skupiał 30 czerwca, w związku z ćwierćfinałowym meczem Polska – Portugalia, co zaowocowało liczbą 3926 publikacji. Ale już wcześniej dziennikarze mocno interesowali się piłkarzem: 12 czerwca Lewy zebrał 3218 materiałów, cztery dni później 2726 (Polska – Niemcy), a 21 czerwca – 2256 (Polska – Ukraina).

 

Błaszczykowski zdecydowanie zyskał na popularności w 3. dekadzie miesiąca. Wyraźny wzrost jego medialności zaznaczył się 21 czerwca – 2046 materiałów (mecz Polska – Ukraina, w którym Kuba strzelił zwycięską bramkę), a szczyt nastąpił 9 dni później – 525 informacji.


Wykres 1. Rozkład publikacji w czasie na temat Roberta Lewandowskiego i Jakuba Błaszczykowskiego – czerwiec 2016 (prasa, Internet, RTV)

 

Obaj zawodnicy odnotowali przewagę informacji w mediach o zasięgu regionalnym, przy czym Lewandowski większą – 58 proc., a Błaszczykowski – 52 proc.

 

Ile warta była promocja?

 

Analitycy „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” wyliczyli, że ekwiwalent reklamowy informacji na temat Lewandowskiego wyniósł aż 285 mln zł. Tym samym Lewy pobił rekord z maja o prawie 200 mln zł! Najwięcej przyniosły materiały opublikowane w prasie – 114 mln zł, następnie w telewizji – 73 mln zł. Błaszczykowski najwięcej zyskał na promocji w stacjach TV – 40 mln zł. AVE ze wszystkich mediów w jego przypadku wyniosło 121 mln zł.

 

Lewandowski nie tryumfował jednak przez cały miesiąc. Publikacje na temat Błaszczykowskiego, które pojawiły się w mediach dzień po zwycięskim meczu z Ukrainą, były warte o 261 tys. zł więcej niż informacje na temat RL9.


Wykres 2. Ekwiwalent reklamowy publikacji na temat Roberta Lewandowskiego i Jakuba Błaszczykowskiego – czerwiec 2016

 

Na wynik Lewego miały wpływ m.in. liczba wystąpień na pierwszych stronach gazet. W analizowanym miesiącu Lewandowski pojawił się na okładkach w aż 262 materiałach.

 

Do Top 5 najaktywniejszych źródeł należały: Sportowefakty.wp.pl (681), Sport.pl (647), Polsat News (541), TVN24.pl (485), Eurosport.onet.pl (457).

 

Gwiazdy social media

 

Mecze polskiej reprezentacji były bardzo emocjonujące, co odzwierciedla m.in. aktywność użytkowników social media. Aż 245 tys. wpisów i komentarzy na Facebooku, Twitterze, YouTube’ie, Instagramie i Wykopie zebrał w czerwcu br. Lewandowski. Jakub Błaszczykowski uzyskał 134 tys. informacji. O ile w mediach tradycyjnych nie było takiego dnia, by Kubie udało się przebić Roberta, to 15 i 21 czerwca użytkownicy social media częściej wzmiankowali właśnie o nim – odpowiednio 37 tys. do 28 tys. i 27 tys. do 16 tys. Dla Lewandowskiego szczytem popularności był 30 czerwca, kiedy odnotował ponad 40 tys. informacji.

 

Raport Robert Lewandowski vs Jakub Błaszczykowski, czerwiec 2016

Raport za maj 2016

Raport za kwiecień 2016

 

Osoba do kontaktu:
Marlena Sosnowska
rzecznik prasowy, menedżer ds. PR
kom: +48 697 410 980
tel. +48 61 66 26 005 wew. 128
msosnowska@psmm.pl

PRESS-SERVICE Monitoring Mediów
60-801 Poznań, ul. Marcelińska 14
www.psmm.pl
www.twitter.com/PSMMonitoring
www.facebook.com/PSMMonitoring

 

PLIKI DO POBRANIA

Informacja prasowa
doc
Pełny raport
pdf
REB22_PSMM_CTA_bottom_250x213px
CHROŃ WIZERUNEK BRANDU,
DOCIERAJ DO KLIENTÓW,
ZWIĘKSZAJ SPRZEDAŻ