Cisza przed wyborczą burzą?

STRONA GŁÓWNA >> >>

Cisza przed wyborczą burzą?

Na dwa miesiące przed wyborami parlamentarnymi media są dosyć oszczędne w liczbie wzmianek na temat polityków i partii wyborczych. Odnośnie kluczowych ugrupowań w polskim rządzie w marcu pojawiło się 10,9 tys. materiałów – zaledwie 238 więcej niż w lutym. Natomiast liczba doniesień medialnych na temat samych liderów znacząco spadła – o 16,5 proc.

Z najnowszej analizy „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” wynika, że obniżyła się medialność dwóch partii politycznych – Polskiego Stronnictwa Ludowego (o 14,9 proc.) i Solidarnej Polski (o 23,7 proc.). Niewielki przyrost liczby publikacji odnotowały pozostałe ugrupowania. Największy wzrost zainteresowania dotyczył Sojuszu Lewicy Demokratycznej (o 7,7 proc.), a następnie Platformy Obywatelskiej (6,7 proc), Prawa i Sprawiedliwości (4,5 proc.) oraz Twojego Ruchu (3,1 proc.)

 

Liderem publikacji nadal pozostaje PO z wynikiem blisko 4 tys. materiałów. Tuż za nim uplasowała się partia Jarosława Kaczyńskiego. Do zmian doszło na trzeciej i czwartej pozycji. Miejsce na podium tym razem zajęło ugrupowanie SLD. Zestawienie zamyka Solidarna Polska.

Ekwiwalent reklamowy materiałów na temat Platformy Obywatelskiej został wyceniony na 75,7 mln złotych. AVE publikacji o PiS osiągnęło wartość mniejszą o 3,3 mln zł. Aż o ponad połowę mniej warte były doniesienia medialne o PSL i SLD. Solidarna Polska ponownie znalazła się na końcu zestawienia. Dziennikarze na temat tego ugrupowania napisali informacje, których wartość oszacowano na 1,9 mln złotych.

Szczególnie często o ugrupowaniu Ewy Kopacz pisano w tytułach: „Dziennik Polski”, „Polska – Dziennik Łódzki” oraz „Polska – Dziennik Bałtycki”. Z kolei o Prawie i Sprawiedliwości informacje można było znaleźć przede wszystkim w „Gazecie Wyborczej”, „Gazecie Polskiej Codziennie” oraz „Rzeczpospolitej”.

 

Media coraz częściej o Palikocie

W marcu skończyła się dobra passa polityków. O wszystkich, z wyjątkiem Janusza Palikota, dziennikarze pisali rzadziej. Liczba publikacji na temat Ewy Kopacz przez ostatnie dwa miesiące dramatycznie spadła. Porównując wyniki z marca do lutego, spadek wyniósł aż 25 proc.! Sukcesów medialnych nie odniósł też w ostatnim czasie Janusz Piechociński – na jego temat pojawiło się o 33 proc. informacji mniej.

Z kolei na brak zainteresowania w marcu nie mógł narzekać lider Twojego Ruchu. Przyrost materiałów z jego udziałem wyniósł 9,2 proc. Jednak jednocześnie uzyskał on największy odsetek publikacji o wydźwięku negatywnym w dziennikach ogólnopolskich* – 3,5 proc.

Szczególnie często Palikota krytykował „Super Express”, „Fakt” oraz „Rzeczpospolita”. W nagłówkach pojawiały się hasła: „Palikot, ty tchórzu!”, „Palikot ma środki na profesjonalną kampanię, ale trudno traktować go poważnie” oraz „Czy Palikot gwałci małych chłopców?”.

 

Palikot w tytułach

Z zestawienia przekazów prasowych, w których nazwiska polityków obecne były w tytułach publikacji wynika, że lider Twojego Ruchu pojawiał się w nagłówkach najczęściej. „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” odnotował 94 publikacje. Kolejne miejsce zajęła Ewa Kopacz (53), a następne – Jarosław Kaczyński (33).

Poza tym kolejny miesiąc z rzędu Palikot został liderem w social media. Polepszył wynik o 4 tys. publikacji w stosunku do poprzedniego miesiąca. W marcu na jego temat w mediach społecznościowych pojawiło się 13,8 tys. informacji.

 

* Badanie wydźwięku artykułów prasowych w dziennikach ogólnopolskich dotyczy następujących tytułów: „Dziennik Gazeta Prawna”, „Fakt”, „Gazeta Wyborcza”, „Metro”, „Nasz Dziennik”, „Polska the Times”, „Rzeczpospolita”, „Super Express” oraz „Gazeta Polska Codziennie”

 

Osoba do kontaktu:
Alicja Dahlke
specjalista ds. marketingu i PR
mobile: +48 691 630 190
tel. +48 61 66 26 005 wew. 128
adahlke@psmm.pl

PRESS-SERVICE Monitoring Mediów
60-801 Poznań, ul. Marcelińska 14
www.psmm.pl

PLIKI DO POBRANIA

Informacja prasowa
docx
Pełny raport
pdf
REB22_PSMM_CTA_bottom_250x213px
CHROŃ WIZERUNEK BRANDU,
DOCIERAJ DO KLIENTÓW,
ZWIĘKSZAJ SPRZEDAŻ