#BlackFriday – krew, pot, wyprzedaże i… media
Moda na czarny piątek przywędrowała do nas zza Oceanu i cieszy się coraz większą popularnością zarówno w mediach, jak i wśród konsumentów. Marki kuszą atrakcyjnymi promocjami i zniżkami, a „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” przygotował podsumowanie medialności akcji.
W USA Black Friday stał się synonimem radykalnych obniżek cen i zakupowego szału. Przypada tuż po Święcie Dziękczynienia i jest doskonałą okazją do nabycia pierwszych prezentów gwiazdkowych. Niektóre sklepy oferują rabaty nawet do 90%! Do tego dochodzą często także dodatkowe bonusy np. darmowa wysyłka. Tradycja ta u nas dopiero raczkuje, ale w social media można wyraźnie zaobserwować ożywienie internautów, którzy gorąco komentują Black Friday.
Zdjęcie 1. Post Satysfakcja.pl
Od środy w prasie, internecie (bez social media) i RTV opublikowano aż 2,6 tys. materiałów, nawiązujących do piątkowych wyprzedaży. Zdecydowana większość, bo aż 98 proc. to źródła internetowe. Informacje pochodzą głównie z mediów ogólnych oraz branżowych, które informują o zniżkach poszczególnych marek i przygotowanych atrakcjach.
Wykres 1. Liczba publikacji w prasie, internecie (bez social media) i RTV w dniach 25-27.11.2015 r. na temat Black Friday
#BlackFriday na Facebooku
Najintensywniej zareagowały media społecznościowe – 5,7 tys. materiałów na Facebooku i Twitterze. Internauci zdecydowanie częściej pisali o Black Friday na Fb – 77 proc. przekazu. W sam piątek do godz. 12.00 zmonitorowano aż 1,7 tys. wpisów i komentarzy. Natomiast na Tt 354 tweety.
Wykres 2. Liczba publikacji na Facebooku i Twitterze w dniach 25-27.11.2015 r. na temat Black Friday
– Akcja „Black Friday” jest bardziej widoczna na Facebooku, ponieważ to tam firmy prowadzą intensywnie swoje działania marketingowe i PR. Analiza „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” potwierdza, że portal Zuckerberga to nadal najpopularniejszy kanał komunikacyjny oraz wizerunkowy dla marek. Twitter bardziej sprawdza się i szybciej reaguje w przypadku działań budzących skrajne emocje, czy tych niespodziewanych, czego dowodem może być np. natychmiastowy skok popularności medialnej Anity Włodarczyk na Twitterze po rekordowym rzucie w sierpniu – komentuje Alicja Dahlke-Jurgowiak, specjalista ds. marketingu i PR.
Lista wybranych sklepów, oferujących zniżki w ramach Black Friday:
5.10.15.: 40%
http://www.51015kids.eu/?cid=ns0001&utm_source=Netsales&utm_medium=baner&utm_campaign=51015&aff_id_criteo=278
Answer.com: 30 proc. przy zakupie min. 2 sztuk
https://www.facebook.com/answearcom/photos/a.168224993217655.36581.159980240708797/1071088489597963/?type=3&theater
Audioteka.pl: do 70% taniej
https://www.facebook.com/audioteka/photos/a.120743531298160.8385.118870758152104/1009860335719804/?type=3
Chocolissimo: do 50%
https://www.facebook.com/Chocolissimo/photos/a.483177570790.292796.407837785790/10153640984390791/?type=3&theater
Cropp: – 50% na drugą rzecz
http://www.cropp.com/pl/pl/
Cubus: kurtki 50% taniej
https://cubus.com/pl/
DaWanda.com: ponad 250 tys. produktów w promocji
http://pl.dawanda.com/mkt/black-friday?partnerid=newsletter&utm_source=newsletter-redlink&utm_medium=e-mail&utm_term=general_nonopeners&utm_campaign=PL-2015-11-26-General
DeeZee: 30%
https://www.facebook.com/DeeZeepl/posts/10156278470205387
Deichmann: 20%
https://www.facebook.com/DeichmannPL/photos/a.319840274736922.75595.177847528936198/947353961985547/?type=3&theater
Diverse: 30%
https://www.facebook.com/DiverseSystem/photos/a.107188869325395.4215.106839082693707/1021405161237090/?type=3&theater
Douglas: do 50% na wybrane kosmetyki
https://www.facebook.com/PerfumerieDouglasPolska/photos/a.357384830948264.83702.347826615237419/1009144889105585/?type=3
DrTusz: 25% na zamienniki tuszów oraz tonerów marki DrTusz
https://www.facebook.com/DrTusz/photos/a.157756277604883.28322.101017676612077/908221715891665/?type=3&theater
Duka: za każde wydane 250 zł rabat 50 zł
https://www.facebook.com/duka.polska/photos/a.285436551438.142706.268106696438/10153222235946439/?type=3&theater
Ecco: -30% na całą kolekcję butów i toreb
https://www.facebook.com/ECCOPoland/posts/10153264282047816
Empik: odbitki i kalendarze 70% taniej
http://www.empikfoto.pl/black-friday.html
Eobuwie.pl: do 30% na wybrane marki
https://www.facebook.com/eobuwiepl/photos/a.312124166444.147495.309853861444/10153712166961445/?type=3&theater
F&F: 30% rabatu przy zakupiach za min. 30 zł
https://www.facebook.com/ffpolska/photos/a.499982013308.267150.57385643308/10153211196933309/?type=3&theater
Intymna.pl: -40% na produkty wybranych marek
https://www.facebook.com/intymnapl/photos/a.115683268464429.10644.112467248786031/1475688832463859/?type=3&theater
Jysk: do 80%
http://jysk.pl/black-friday
KappAhl: 50% na wybrane artykuły
https://www.facebook.com/KappAhlPolska/photos/a.524379621035755.1073741828.519204954886555/643411322465917/?type=3&theater
Koszulkowo.com: koszulki od 19,50 zł
https://www.facebook.com/koszulkowo/photos/a.189556145043.135200.189532255043/10153083176065044/?type=3&theater
LOT: 20% na bilety na wszystkie kierunki
http://www.fly4free.pl/black-friday-w-pll-lot/
Ludwik Styl: 30% na wszystkie artykuły dekoracyjne
https://www.facebook.com/ludwikstyl/photos/a.840262076052549.1073741828.831907886887968/942252235853532/?type=3&theater
Massimo Dutti: 20 % na całą kolekcję
http://www.massimodutti.com/pl/pl/?redirect=true
Matras: do 35 %
https://www.facebook.com/matraspl/photos/a.171137169569015.47219.120162027999863/1202763783073010/?type=3&theater
Medicine: 30% na całą kolekcję
https://www.facebook.com/wearMEDICINE/photos/a.608638659188483.1073741844.193124844073202/1064690313583313/?type=3&theater
Mohito: rabat 50% na drugą, tańszą rzecz
http://www.mohito.com/pl/pl/
New Balance: 40%
https://www.facebook.com/New.Balance.Polska/photos/a.158143364229374.27478.113882868655424/1029876907056011/?type=3
Pakamera: 50%
http://www.pakamera.pl/black-friday-0-sale254.htm?cats[]=1865&utm_source=st&utm_campaign=display
Patrizia Aryton: 30% na droższy i 20% na tańszy produkt przy zakupie minimum dwóch sztuk z kol. JZ 2015
https://www.facebook.com/956903394375856/photos/a.956906444375551.1073741828.956903394375856/1001480209918174/?type=3&theater
Pretty Home: 25 %
https://www.facebook.com/452696198099417/photos/a.473711385997898.94514.452696198099417/916153501753682/?type=3&theater
Promod: 20% w sklepach i na promod.pl
https://www.facebook.com/Promod.Pologne/photos/a.141049499432508.1073741829.132641436939981/422279534642835/?type=3&theater
Reebok: 30%
http://www.reebok.pl/
Reserved: druga rzecz za 50% oraz darmowa dostawa
http://www.reserved.com/pl/pl/?utm_source=facebook&utm_medium=post_foto&utm_content=main_page&utm_campaign=20151125_promo50
Sarenza: -20% na wszystko i -10% ekstra
http://www.sarenza.pl/black-friday-listopad15?ectrans=1
Satysfakcja.pl: nawet do 90%
http://lp.satysfakcja.pl/black_friday/?utm_source=sm&utm_medium=fb&utm_content=post&utm_campaign=blackfriday_27-11
Schaffashoes.pl: do 40%
https://www.facebook.com/schaffashoes/photos/a.419431711132.218990.385116541132/10153781842926133/?type=3&theater
Sinsay: 20% i darmowa dostawa kurierem
https://www.facebook.com/sinsayclothing/photos/a.345408882213663.86231.296953560392529/919997414754804/?type=3&theater
Showroom: do 70%
https://www.showroom.pl/d/black-friday?utm_campaign=salesmedia_278&utm_source=salesmedia&utm_medium=cps
Smyk: do 70%
http://www.smyk.com/black-friday?utm_medium=salesmedia&utm_source=SM_278&csm=1028faaa382ca5c613e0c08d0b15c5
Stare Kino Cinema Residence: 15% rabatu na wszystkie apartamenty
https://www.facebook.com/CinemaResidence/photos/a.384636548319783.1073741830.384455895004515/839278322855601/?type=3&theater
Tatuum: rabat 20% na zakup najnowszej kolekcji
https://www.facebook.com/TatuumOfficial/photos/a.191634297629013.40642.188578001267976/780975365361567/?type=3&theater
Tchibo: 15% dodatkowego rabatu na produkty z przeceny
http://www.tchibo.pl/upominki-akcesoria-t400060951.html?wbdcd=CZWsE9wjEy&referer=http%3A%2F%2Fkodyrabatowe.pl%2Fr%2F83855&utm_medium=display_affiliate&utm_source=zanox&utm_campaign=2015kw48#vmp=zanox
Top Secret & Friends: 40 %
https://www.facebook.com/topsecretandfriends/photos/a.110664545644189.5659.103791582998152/1025580627485905/?type=3
Venezia: 20% i dostawa gratis
https://www.facebook.com/ObuwieVenezia/photos/a.179461495462020.43074.170475836360586/934342276640601/?type=3&theater
Vistula: 2 sztuka gratis
https://www.facebook.com/vistulathemensworld/photos/a.192557217434459.41677.148711618485686/1017516201605219/?type=3&theater
Wittchen: 27%
https://www.sklep.wittchen.com/?src%253A9382000-cid%253A83564=
Zalando: 15%
https://www.zalando.pl/black-friday-2/?wmc=SOM48_FB_PL.CO_CW48SATURDAY_20151128_4..&opc=2211
PRESS-SERVICE Monitoring Mediów wyraża zgodę na pełną lub częściową publikację materiałów pod warunkiem podania źródła (pełna nazwa firmy: PRESS-SERVICE Monitoring Mediów). W przypadku wykorzystania grafik należy wskazać źródło (nazwę firmy lub logotyp) przy każdym wykresie.
Zapoznaj się z raportami dla mediów: http://psmm.pl/pl/raporty-specjalne
Osoba do kontaktu:
Alicja Dahlke-Jurgowiak
specjalista ds. marketingu i PR
mobile: +48 691 630 190
tel. +48 61 66 26 005 wew. 128
adahlke@psmm.pl
PRESS-SERVICE Monitoring Mediów
60-801 Poznań, ul. Marcelińska 14
www.psmm.pl
www.twitter.com/PSMMonitoring
www.facebook.com/PSMMonitoring
PLIKI DO POBRANIA
DOCIERAJ DO KLIENTÓW,
ZWIĘKSZAJ SPRZEDAŻ