Polska Barbie – kolejny fenomen internetu

STRONA GŁÓWNA >> >>

Polska Barbie – kolejny fenomen internetu

Przeraźliwie szczupła, z mocno zarysowana talią i nienaturalnie długimi nogami. Czy kultowa Lalka Barbie to wciąż nieosiągalny wzorzec piękna? 13 listopada w polskich mediach rozgorzała dyskusja na temat Anelli, która zdaje się być o krok od tego ideału…

O 26-letniej pani architekt, Angelice Nadolnej, której życiowym celem jest przeistoczenie się w lalkę Barbie, a która dotychczas na operacje plastyczne wydała aż 150 tys. złotych, Polska usłyszała 13 listopada. Wtedy Anella razem ze swoim managerem i partnerem życiowym Dudusiem, pojawiła się w programie „Dzień Dobry TVN”.

Źródło: oficjalne konto polskiej Barbie na Instagramie

 

W internecie zawrzało od skrajnych opinii. Firma „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” sprawdziła, jak wielki szum we wszystkich mediach wywołała jej kontrowersyjna metamorfoza.

Źródło: Facebook

Pod lupą znalazły się prasa, radio, telewizja, internet i media społecznościowe. Obserwacje prowadzono przez 4 miesiące: od 13 listopada 2017 do 13 marca 2018. Wszystkich publikacji łącznie pojawiło się ponad 80 tys., a najwięcej wzmianek na Facebooku, bo aż 75 541.

Na drugim miejscu pod względem liczby publikacji uplasował się YouTube – tam o polskiej Barbie wspomniano ponad 2,5 tys. razy. Instagram, na którym Anella jest najbardziej aktywna, znalazł się dopiero na trzecim miejscu (1 123). Najciszej było w radio – w ciągu czterech miesięcy wspomniano o niej zaledwie 5 razy.

 

Ciało jak ta lala

Moje życie to dążenie do osiągnięcia idealnego wyglądu lalki Barbie – wyznała Anella w wywiadzie dla „Super Expressu”.

To ciekawe, bo metamorfozy lalki Barbie coraz częściej wpisują się w nurt body-positive, czy równości płci. W tym roku, z okazji dnia kobiet firma Mattel wypuściła specjalną kolekcję lalek „Barbie Shero” (she + hero) inspirowaną prawdziwymi kobietami.

Pomysł poprzedziła sonda, którą firma przeprowadziła wśród ok. 8 tys. matek. Badanie pokazało, że największą obawą ankietowanych jest to, z jakimi stereotypami kobiet spotykają się ich córki. W efekcie powstało 17 lalek, na podobieństwo sławnych przedstawicielek płci pięknej, które mogą uchodzić za wzór do naśladowania dla młodszego pokolenia. Wśród takich nazwisk jak Amelia Earhart, Frida Khalo, Katherine Johnson znalazła się też Martyna Wojciechowska.

Wkrótce okaże się, czy polska Barbie nadąży za zmieniającym się kanonem piękna.

 

Pobierz infografikę „Polska Barbie – Anella”

Zapoznaj się z pozostałymi raportami dla mediów

„PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” wyraża zgodę na pełną lub częściową publikację materiałów pod warunkiem podania źródła (pełna nazwa firmy: PRESS-SERVICE Monitoring Mediów). W przypadku wykorzystania grafik należy wskazać źródło (nazwę firmy lub logotyp) przy każdym wykresie.

 

Osoba do kontaktu:

Marlena Sosnowska
Rzecznik prasowy, menedżer ds. PR
kom: +48 697 410 980
tel. +48 61 66 26 005 wew. 128
msosnowska@psmm.pl

 
PRESS-SERVICE Monitoring Mediów
60-801 Poznań, ul. Marcelińska 14
www.psmm.pl
www.twitter.com/PSMMonitoring
www.facebook.com/PSMMonitoring
www.youtube.com/PSMMonitoring

 

PLIKI DO POBRANIA

Informacja prasowa
infografika.png
png
REB22_PSMM_CTA_bottom_250x213px
CHROŃ WIZERUNEK BRANDU,
DOCIERAJ DO KLIENTÓW,
ZWIĘKSZAJ SPRZEDAŻ