ANALIZUJ RYNEK I TRENDY
Zdecyduj się na monitorowanie nazw firm, z którymi rywalizujesz na rynku, aby przekonać się, co oferują i jakie działania planują w przyszłości. Śledź ich aktywność w internecie i social mediach, poznaj miejsca i sposoby komunikacji z klientem. Do stałej analizy konkurencji w kraju i za granicą wybierz raporty medialne. Korzystaj z rekomendacji analityków mediów.
Odpowiednio dobrane słowa kluczowe w monitoringu mediów polskich i zagranicznych pozwolą Ci podążać za trendami na rynku. Możesz je także obserwować w branżowych newsletterach. Czerp ze wskazówek, które pomogą dostrzec nowe możliwości i diagnozować ryzyko biznesowe.
PLANUJ OPTYMALNIE
Opieraj się na pewnych danych, aby podejmować właściwe decyzje. Okresowo badaj aktywność medialną marki i konkurencji. Za pomocą audytu medialnego określ słabe i mocny strony komunikacji i zidentyfikuj obszary do poprawy.
Zleć biały wywiad (OSINT), jeśli oprócz informacji z mediów potrzebujesz innych danych z ogólnodostępnych źródeł, takich jak rejestry państwowe, oficjalna dokumentacja firm, w tym sprawozdania finansowe, dane sądowe i windykacyjne, opinie ekspertów czy sondaże społeczne.