INFORMACJA O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH PRZEZ PSMM SP. Z O.O.
KTO JEST ADMINISTRATOREM PAŃSTWA DANYCH OSOBOWYCH?
Administratorem danych osobowych (dalej „Dane”), przetwarzanych przez nas w związku z prowadzeniem działalności gospodarczej, jest spółka PSMM Sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu przy ul. Marcelińskiej 14 (60-801), zwana dalej Administratorem lub PSMM.
Dane są przetwarzane zgodnie z aktualnie obowiązującymi przepisami, w tym z Ogólnym Rozporządzeniem o Ochronie Danych Osobowych (RODO).
Dane oznaczają wszelkie informacje o zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osobie fizycznej. Możliwa do zidentyfikowania osoba fizyczna to osoba, którą można bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować, w szczególności na podstawie identyfikatora takiego jak imię i nazwisko, numer identyfikacyjny, dane o lokalizacji, identyfikator internetowy lub jeden bądź kilka szczególnych czynników określających fizyczną, fizjologiczną, genetyczną, psychiczną, ekonomiczną, kulturową lub społeczną tożsamość osoby fizycznej.
JAK PRZETWARZAMY DANE?
PSMM dokłada szczególnej staranności w celu ochrony interesów osób, których Dane dotyczą, a w szczególności zapewnia, że zbierane Dane są:
- przetwarzane zgodnie z prawem, rzetelnie i w sposób przejrzysty dla osoby, której Dane dotyczą;
- zbierane w konkretnych, wyraźnych i prawnie uzasadnionych celach oraz przetwarzane dalej w sposób zgodny z tymi celami;
- adekwatne, stosowne oraz ograniczone do tego, co niezbędne do celów, w których są przetwarzane;
- prawidłowe i w razie potrzeby uaktualniane;
- przechowywane w formie umożliwiającej identyfikację osoby, której Dane dotyczą, przez okres nie dłuższy, niż jest to niezbędne do celów, w których Dane te są przetwarzane;
- przetwarzane w sposób zapewniający odpowiednie bezpieczeństwo Danych, w tym ochronę przed niedozwolonym lub niezgodnym z prawem przetwarzaniem oraz przypadkową utratą, zniszczeniem lub uszkodzeniem, za pomocą odpowiednich środków technicznych i organizacyjnych.
KIEDY PRZETWARZAMY DANE?
Dane przetwarzamy w sytuacjach, w których udostępnili nam Państwo swoje Dane osobiście za pośrednictwem różnych kanałów komunikacji (np. skierowania zapytania/oferty mailowo lub telefonicznie, złożenia swojej aplikacji) lub w ramach naszej współpracy podczas podpisywania lub realizowania umowy, ale także wtedy, gdy pozyskaliśmy Państwa Dane z innych źródeł (np. z ogólnodostępnej przestrzeni internetowej, czy od firmy, z którą Państwo współpracują, a która jest naszym kontrahentem/klientem).
PRZETWARZANIE DANYCH W ZWIĄZKU Z RELACJAMI BIZNESOWYMI I KONTAKTEM
a/ Jakie Dane przetwarzamy w związku z relacjami biznesowymi i kontaktem?
Jako Administrator przetwarzamy Dane naszych partnerów biznesowych (klientów, podwykonawców, kontrahentów), ich pracowników/współpracowników i innych osób – przekazane nam w ramach realizacji umów, a także innych osób nawiązujących kontakt z nami za pośrednictwem telefonu, poczty elektronicznej czy strony WWW.
W związku z relacjami biznesowymi i kontaktem możemy przetwarzać następujące Dane: Dane identyfikacyjne, Dane teleadresowe, Dane dotyczące stanowiska pracy i uprawnień zawodowych oraz inne Dane przekazane nam w związku ze współpracą lub kontaktem.
Powyższe Dane pozyskujemy bezpośrednio od osób, których Dane dotyczą, a także od innych osób, np. od ich pracodawców/zleceniodawców.
b/ Jaki jest cel i podstawa przetwarzania Danych w związku z relacjami biznesowymi i kontaktem?
W związku z relacjami biznesowymi i kontaktem przetwarzamy Dane w następujących celach:
- nawiązania współpracy;
- zawarcia i wykonywania umowy;
- rozliczenia umów;
- udzielenia odpowiedzi na wszelkie skierowane zapytania lub wnioski oraz prowadzenie dalszej korespondencji/kontaktu w tym zakresie;
- marketingu i kontaktu w sprawie innych informacji i usług PSMM;
- obrony przed potencjalnymi roszczeniami, a także w celu ewentualnego kierowania roszczeń.
Podstawą przetwarzania Danych przez PSMM jest:
- niezbędność wykonania umowy lub podjęcia działań przed jej zawarciem na żądanie osoby, której Dane dotyczą (art.6 ust. 1 lit. b RODO);
- realizacja obowiązków prawnych nałożonych na Administratora (art.6 ust. 1 lit. c RODO);
- prawnie uzasadniony interes Administratora w postaci marketingu produktów i usług Administratora lub strony trzeciej, a także kontaktu, w tym prowadzenia korespondencji oraz obrony przed potencjalnymi roszczeniami (art.6 ust. 1 lit. f RODO);
- 6 ust. 1 lit a RODO oraz art. 10 ustawy o Świadczeniu usług drogą elektroniczną i art. 172 ustawy Prawo telekomunikacyjne w zakresie prowadzonych dodatkowych działań marketingowych z wykorzystaniem adresu e-mail.
Podanie Danych jest dobrowolne, jednak może okazać się niezbędne do zawarcia lub wykonania umowy lub do udzielenia odpowiedzi na skierowane zapytanie czy też w celu prowadzenia korespondencji.
c/ Jak długo będą przetwarzane Dane w związku z relacjami biznesowymi i kontaktem?
Dane zebrane w celach zawarcia i wykonania umowy będą przetwarzane przez okres trwania umowy, a następnie do chwili upływu okresu przedawnienia ewentualnych roszczeń.
Dane osób, które skontaktowały się z PSMM, będą przetwarzane przez okres niezbędny do udzielenia odpowiedzi i prowadzenia korespondencji, a następnie do chwili upływu okresu przedawnienia ewentualnych roszczeń.
W odniesieniu do danych osobowych przetwarzanych na podstawie zgody będziemy je przetwarzać do momentu jej odwołania przez osobę, której Dane dotyczą. Nie będzie to miało wpływu na zgodne z prawem przetwarzanie przed jej wycofaniem.
d/ Kto jest odbiorcą Danych w związku z relacjami biznesowymi i kontaktem?
Dane przetwarzane przez nas w związku z relacjami biznesowymi i kontaktem mogą być przekazywane naszym partnerom biznesowym (np. podwykonawcom w ramach współpracy przy danym projekcie) oraz innym naszym kontrahentom wspierającym nas w organizacji pracy, usług IT czy marketingu.
PRZETWARZANIE DANYCH W ZWIĄZKU Z REKRUTACJĄ
a/ Jakie Dane przetwarzamy w związku z rekrutacją?
Jako Administrator przetwarzamy Dane osób ubiegających się o zatrudnienie przekazane wszelkimi dostępnymi kanałami rekrutacji, w tym w szczególności przetwarzamy wszelkie Dane przekazane nam w ramach aplikacji oraz zebrane w ramach procesu rekrutacji.
W związku z rekrutacją możemy przetwarzać następujące Dane (przetwarzanie niektórych Danych może zależeć od wyrażenia przez Państwa zgody): Dane identyfikacyjne, Dane teleadresowe, Dane dotyczące wykształcenia, Dane dotyczące umiejętności i dotychczasowego zatrudnienia, Dane dotyczące uprawień oraz inne Dane przekazane nam w trakcie procesu rekrutacji.
b/ Jaki jest cel i podstawa przetwarzania Danych w związku z rekrutacją?
W związku z rekrutacją przetwarzamy Dane w następujących celach:
- rozpatrzenia kandydatury i realizacji procesu rekrutacji, a w przypadku wyrażenia zgody, także dla potrzeb przyszłych rekrutacji;
- obrony przed potencjalnymi roszczeniami, a także w celu ewentualnego kierowania roszczeń.
Podstawą przetwarzania Danych przez Administratora są przepisy obowiązującego prawa, w szczególności Kodeksu pracy oraz aktów wykonawczych, natomiast w zakresie szerszym niż określony w tych przepisach oraz w zakresie przyszłych rekrutacji – Państwa zgoda (art.6 ust. 1 lit. a RODO).
Podanie Danych jest dobrowolne, jednak niezbędne do przeprowadzenia procesu rekrutacji i nawiązania ewentualnej dalszej współpracy.
c/ Jak długo będą przetwarzane Dane w związku z rekrutacją?
Dane będą przetwarzane przez okres trwania procesu rekrutacyjnego lub przyszłych rekrutacji, a następnie do chwili upływu okresu przedawnienia ewentualnych roszczeń.
d/ Kto jest odbiorcą Danych w związku z rekrutacją?
Dane przetwarzane przez nas w związku z rekrutacją mogą być przekazywane innym podmiotom wspierającym nas w procesie rekrutacji oraz świadczącym na naszą rzecz usługi IT.
CZY PAŃSTWA DANE TRAFIAJĄ POZA EUROPEJSKI OBSZAR GOSPODARCZY (EOG)?
Państwa Dane nie trafiają poza obszar Europejskiego Obszaru Gospodarczego, a jeśli w przyszłości miałoby dojść do transferu do miejsca poza terytorium EOG, PSMM podejmuje odpowiednie kroki w celu zapewnienia ochrony Danych, w szczególności poprzez:
- stosowanie określonych klauzul umownych, zatwierdzonych przez Komisję Europejską;
- transfer do krajów, co do których Komisja Europejska wydała decyzję stwierdzającą odpowiedni stopień ochrony.
W takim przypadku przysługuje Państwu prawo uzyskania kopii odpowiednich zabezpieczeń.
JAKIE UPRAWNIENIA PAŃSTWU PRZYSŁUGUJĄ?
Na zasadach określonych obowiązującymi przepisami przysługuje Państwu prawo:
- dostępu do Danych, w tym prawo uzyskania ich kopii;
- żądania ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania;
- wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania;
- przenoszenia ich do innego administratora (w zakresie, w jakim podstawą ich przetwarzania jest niezbędność do wykonania umowy lub Państwa zgoda).
Jeżeli przetwarzanie Danych odbywa się na podstawie zgody, mają Państwo prawo do jej cofnięcia w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
Zawsze przysługuje Państwu również prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
KONTAKT
W sprawach związanych z przetwarzanie Danych mogą się Państwo skontaktować z PSMM pod adresem e-mail: iod@psmm.pl.
DOCIERAJ DO KLIENTÓW,
ZWIĘKSZAJ SPRZEDAŻ