Wskaźnik medialności recesji najniżej od kwietnia 2011

STRONA GŁÓWNA >> >>

Wskaźnik medialności recesji najniżej od kwietnia 2011

Pomimo sporu w sprawie limitu zadłużenia Stanów Zjednoczonych i wielu publikacji na temat możliwych konsekwencji ich niewypłacalności, wskaźnik medialności recesji obniżył się do pułapu nienotowanego od dwóch i pół roku – wynika z odczytu przeprowadzonego przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”. W październiku pokazał on 209 punktów – o 14,6 proc. mniej niż przed miesiącem.

To druga z rzędu spadek WMR – jeszcze dwa miesiące temu wynosił on 316 punktów. Jego wartość była najniższa od 30 miesięcy i jedna z najniższych od 2008 roku. Dlaczego media coraz rzadziej zajmują się tą tematyką?

Z dużej części informacji wynika, że recesja jest już za nami, ponieważ kolejne kraje powracają do wzrostów PKB. Być może to właśnie te dane sprawiają, że temat traci zainteresowanie środków masowego przekazu. Spora część publikacji donosiła o osiągnięciu przez Hiszpanię wzrostu produktu krajowego brutto o… 0,1 proc. Inne mówiły o polepszającej się sytuacji Grecji, której dług publiczny wynosi… ponad 170 proc. PKB.

O WMR

Specyfika mediów sprawia, że częstotliwość występowania słowa „recesja” w środkach masowego przekazu ma związek z aktualną sytuacją gospodarczą. Potwierdzają to długoletnie obserwacje zachowania się tego indeksu. Media wielokrotnie stosują słowo „recesja” przy okazji opisu niekorzystnych wydarzeń ekonomicznych, nawet jeżeli spadek gospodarczy nie występuje, ani nie jest prognozowany. Tym samym wzrost WMR oznacza nie tyle nadchodzącą recesję, co pogorszenie się klimatu wokół gospodarki. Medialne występowanie „recesji” ma także związek z opisem wydarzeń zagranicznych, które rykoszetem wpływają na sytuację otoczenia makroekonomicznego. Niewątpliwą zaletą wskaźnika jest odzwierciedlenie w jednym indeksie ogromnej liczby czynników decydujących o nastrojach rynkowych.

 

Inspirację dla WMR opracowanego przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” stanowił R-word index, publikowany przez „The Economist”. Brytyjski tygodnik kwartalnie zlicza liczbę tekstów w „Financial Times” i „Wall Street Journal”, w których pojawia się słowo „recession”. R-word index bardzo szybko i wyraźnie wskazał na nadciągającą recesję w Stanach Zjednoczonych w 1990 i 2007 roku.

 

Osoba do kontaktu:
Marcin Gościniak
specjalista ds. marketingu i PR
mobile: +48 691 630 190
tel. +48 61 66 26 005 wew. 128
mgosciniak@press-service.com.pl

PRESS-SERVICE Monitoring Mediów
60-782 Poznań, ul. Grunwaldzka 19
www.psmm.pl
www.social.psmm.pl

PLIKI DO POBRANIA

Informacja prasowa
doc
Wskaźnik medialności recesji, październik 2013
jpg
REB22_PSMM_CTA_bottom_250x213px
CHROŃ WIZERUNEK BRANDU,
DOCIERAJ DO KLIENTÓW,
ZWIĘKSZAJ SPRZEDAŻ