Tusk politykiem sierpnia

STRONA GŁÓWNA >> >>

Tusk politykiem sierpnia

Wybór Donalda Tuska na przewodniczącego Rady Europejskiej sprawił, że jego przewaga w mediach nad pozostałymi liderami polskich partii politycznych była ogromna. Żaden z nich nie osiągnął nawet połowy z rezultatu szefa Platformy Obywatelskiej – wynika z badania „Scena Polityczna” przygotowanego przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”.

Wykres aktywności liderów partii politycznych w sierpniu pokazuje, że Tusk każdego dnia najczęściej pojawiał się w prasie. Jego osoba szczególne zainteresowanie wzbudziła dwukrotnie. Po raz pierwszy 7 sierpnia, gdy Prokuratura Okręgowa w Warszawie wszczęła postępowanie w sprawie przekroczenia uprawnień przez premiera, a także Bartłomieja Sienkiewicza i Marka Belkę w związku z aferą taśmową. Po raz drugi – pod koniec miesiąca, kiedy Tusk wybrany został na nowego przewodniczącego Rady Europejskiej.


Wykres 1. Zmiany w czasie ukazywania się przekazów prasowych na temat liderów partii politycznych – sierpień 2014 r.

 

Zainteresowanie wszystkimi politykami poddanymi analizie w sierpniu spadło względem lipca. Najbardziej – aż o 60 proc. – w przypadku Zbigniewa Ziobry, który w poprzednim miesiącu znalazł się na świeczniku za sprawą sojuszu wyborczego ugrupowań prawicowych.

Należy zaznaczyć, że wolumen informacji o Tusku również się zmniejszył. To efekt silnej bazy z lipca, będącej następstwem afery podsłuchowej. W przypadku ówczesnego premiera spadek był najmniejszy spośród wszystkich poddanych analizie polityków. Dynamika wyniosła -1,8 proc. Suma materiałów prasowych na jego temat to 1,8 tys. Drugie miejsce zajął Jarosław Kaczyński – 0,8 tys. (-36 proc.), a na dalszych pozycjach znaleźli się Janusz Palikot (0,3 tys., -40 proc.), Janusz Piechociński (0,3 tys., -16 proc.), Leszek Miller (0,3 tys., -29 proc.) i Zbigniew Ziobro (0,2 tys., -60 proc.).

Wszyscy politycy odnotowali też spadek liczby publicznych wpisów w języku polskim na portalach społecznościowych. Badanie dotyczyło Facebooka, Twittera i YouTube’a. Suma przeanalizowanych postów okazała się mniejsza w porównaniu z poprzednim miesiącem aż o 36 proc.

Najpoważniejszy regres w social media dotknął szefa Solidarnej Polski – 76 proc. oraz Janusza Palikota – 55 proc. Najmniejszy – Janusza Piechocińskiego (-13 proc.) i Tuska (-24 proc.). Ten ostatni cieszył się największym zainteresowaniem mediów społecznościowych. W minionym miesiącu odnotował ponad 13 tys. postów zawierających jego nazwisko. To stosunkowo niewiele w relacji choćby do czerwcowych wyników badania „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”, gdy wpisów było niemal 20 tys. Drugie miejsce w sierpniu zajął Jarosław Kaczyński (5,4 tys.), a trzecie Janusz Palikot (2,6 tys.).

Badanie „Scena Polityczna” realizowane jest na podstawie monitoringu 1100 tytułów prasy ogólnopolskiej i regionalnej. Od września 2010 roku „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” co miesiąc publikuje raport zawierający wyniki aktywności prasy w sferze politycznej. Od stycznia 2014 roku zawiera on analizę obecności polityków w social media.

 

Osoba do kontaktu:
Marcin Gościniak
specjalista ds. marketingu i PR
mobile: +48 691 630 190
tel. +48 61 66 26 005 wew. 128
mgosciniak@psmm.pl
PRESS-SERVICE Monitoring Mediów Sp. z o.o.
60-782 Poznań, ul. Grunwaldzka 19
www.psmm.pl

PLIKI DO POBRANIA

Informacja prasowa
doc
Pełny raport
pdf
REB22_PSMM_CTA_bottom_250x213px
CHROŃ WIZERUNEK BRANDU,
DOCIERAJ DO KLIENTÓW,
ZWIĘKSZAJ SPRZEDAŻ