To nie książka medialnym przebojem stycznia

STRONA GŁÓWNA >> >>

To nie książka medialnym przebojem stycznia

Książka Keri Smith już w miesiącu poprzedzającym premierę stała się najbardziej medialną pozycją wydawniczą. W czołówce znalazły się także „Pierwsza na liście” Magdaleny Witkiewicz oraz „Hardkorowy romans” Evy Illouz – podał „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” w analizie z cyklu „Rynek nowości wydawniczych 2015”.

Zapowiedzi publikacji „To nie książka”, mającej premierę dopiero 4 lutego, już w styczniu zaowocowały aż 603 informacjami. Pozycja Wydawnictwa K.E. Liber spotkała się ze znacznie większym odzewem niż „Pierwsza na liście”, wydana nakładem „Filii” (320 materiałów), która pojawiła się w księgarniach 14 stycznia. O blisko 300 materiałów mniej niż liderka zestawienia uzyskał „Hardkorowy romans” opublikowany przez Wydawnictwo Naukowe PWN. TOP 5 zamykają kolejne pozycje PWN: „Ostatni bus do Coffeville” J. Paula Hendersona (305) oraz ”Mit Lincolna” Steve’a Berry’ego (298).
W pierwszej piętnastce zestawienia ponad połowę stanowią książki polskich autorów.

W styczniowym przekazie na temat rynku książkowego odnotowano informacje dotyczące 1522 tytułów. 27 proc. spośród nich stanowiły publikacje na temat nowości wydawniczych. W doniesieniach medialnych wymieniono 1124 autorów. Największy udział miały materiały z internetu (83 proc.), w dalszej kolejności z prasy (10 proc.), radia (5 proc.) i telewizji (2 proc.). 22 proc. publikacji na temat nowości wydawniczych miało pozytywny wydźwięk, pozostałe – neutralny. Aż 70 proc. przekazu dotyczącego książek w styczniu zawierało informację na temat Empiku, 11 proc. o marce Matras, 16 proc. dotyczyło Merlin, a 3 proc. – Wsklepiku.pl.

PRESS-SERVICE Monitoring Mediów podsumował również styczniowe publikacje na temat wydawców. Liderami zestawienia są Wydawnictwo Naukowe PWN (611) oraz K.E. Liber (603). Trzeci w kolejności wydawca, Filia, odnotował znacznie mniej materiałów (320), podobnie jak czwarty – Sonia Draga (317). Pierwszą piątkę zamknęło wydawnictwo Znak z 132 informacjami.

Sumując, z największym zainteresowaniem mediów spotkały się nowości wydawnicze PWN. „Hardkorowy romans” oraz „Ostatni bus do Coffeville” zebrały łącznie 611 publikacji. Z kolei oficyna Znak zaproponowała czytelnikom w analizowanym miesiącu najwięcej świeżych tytułów – aż 4.

Badaniu poddano materiał pochodzący z monitoringu ponad 1000 tytułów prasowych, 5 mln źródeł internetowych oraz 100 stacji radiowych i telewizyjnych w styczniu 2015 r. Analiza dotyczyła tytułów, które miały swą premierę w pierwszym miesiącu bieżącego roku lub później.
Osoba do kontaktu:
Marlena Sosnowska
rzecznik prasowy, menedżer ds. PR
kom: +48 697 410 980
tel. +48 61 66 26 005 wew. 128
msosnowska@psmm.pl

PRESS-SERVICE Monitoring Mediów
60-782 Poznań, ul. Grunwaldzka 19
www.psmm.pl

PLIKI DO POBRANIA

Informacja prasowa
doc
REB22_PSMM_CTA_bottom_250x213px
CHROŃ WIZERUNEK BRANDU,
DOCIERAJ DO KLIENTÓW,
ZWIĘKSZAJ SPRZEDAŻ