Rosyjska inwazja na polskie media

STRONA GŁÓWNA >> >>

Rosyjska inwazja na polskie media

Czołówki polskich dzienników ogólnopolskich wprost kipiały w minionym tygodniu informacjami na temat działań Federacji Rosyjskiej i Ukrainy w sprawie Krymu – wynika z analizy „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”. Najczęściej występującym wyrazem na pierwszych stronach było „Rosji” oraz „Polska”, które w ciągu zaledwie 7 dni pojawiły się tam po 53 razy.

Lista najczęściej występujących słów okazała się w badanym tygodniu bardzo ściśle związana ze wspomnianym tematem. Na dalszych miejscach znalazły się „Polski” (40), „Ukrainy” (36) i „Krymie” (34). Rzadko się zdarza, by chmura słów z jedynek była tak bardzo zdominowana jedną kwestią. W pierwszej dwudziestce wystąpiły też między innymi „USA”, „gazu”, „firmy”, „referendum” czy „świata”, co świadczy o skali i tle ekonomicznym tego, co dzieje się na Krymie.

Jeszcze bardziej nasilenie zainteresowania pokazuje liczba wystąpień słów zawierających w sobie „ukrai” – w które wchodzą między innymi takie wyrazy jak Ukraińcy, proukraińskie, Ukraina. Tylko na pierwszych stronach było ich 135. Z kolei wyrazy zawierające w sobie zbitki „rosy” i „rosj” osiągnęły liczbę 154 wystąpień.

Oto czołówka klasyfikacji:

  1. Rosji – 53 wystąpienia
  2. Polska – 53
  3. Polski – 40
  4. Ukrainy – 36
  5. Krymie – 34
  6. Rząd – 33
  7. Polsce – 26
  8. Firmy – 25
  9. USA – 24, Świata – 24, Krymu – 24

 

Analiza dotyczy tygodnia od 10 do 16 marca 2014.

 

„Na jedynkach”

To chmura wyrazów najczęściej występujących na pierwszych stronach dzienników ogólnopolskich. Treść chmury odzwierciedla najważniejsze tematy, jakie przetoczyły się przez polskie media w danym tygodniu, a także sposób pisania o nich. Metodologia zakłada pominięcie tak zwanych „common words” – spójników, zaimków i innych słów, które nic nie mówią o tematyce podejmowanej przez media. W chmurze wzięto pod uwagę treści ze wszystkich wydań danego tygodnia z pierwszych stron „Dziennika Gazety Prawnej”, „Faktu”, „Gazety Polskiej Codziennie”, „Gazety Wyborczej”, „Metra”, „Naszego Dziennika”, „Polski the Times”, „Rzeczpospolitej” i „Super Expressu”.

 

Osoba do kontaktu:
Marcin Gościniak
Specjalista ds. marketingu i PR
mobile: +48 691 630 190
tel. +48 61 66 26 005 wew. 128
mgosciniak@psmm.pl

PRESS-SERVICE Monitoring Mediów
60-782 Poznań, ul. Grunwaldzka 19
www.psmm.pl

PLIKI DO POBRANIA

Informacja prasowa
doc
Chmura
png
REB22_PSMM_CTA_bottom_250x213px
CHROŃ WIZERUNEK BRANDU,
DOCIERAJ DO KLIENTÓW,
ZWIĘKSZAJ SPRZEDAŻ