Przeciwnicy prezydent Warszawy pobudzili media

STRONA GŁÓWNA >> >>

Przeciwnicy prezydent Warszawy pobudzili media

Informacje na temat Hanny Gronkiewicz-Waltz zdominowały przekaz medialny na temat prezydentów miast wojewódzkich w czerwcu. Stanowiły blisko 42 proc. materiałów dotyczących wszystkich włodarzy i miało szansę zetknąć się z nimi prawie 6 mld odbiorców.

Na temat prezydent Warszawy pojawiło się blisko 6,5 tys. publikacji. To wynik ponad cztery razy wyższy w porównaniu z drugą w zestawieniu Hanną Zdanowską. Trzecią lokatę zajął prezydent Wrocławia, Rafał Dutkiewicz. Ekwiwalent reklamowy uzyskany przez prezydent Warszawy w czerwcu był cztery razy wyższy niż w maju.

Z najnowszego raportu „Prezydenci miast wojewódzkich” opublikowanego przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” wynika również, że Gronkiewicz-Waltz pojawiła się w tytułach aż 716 publikacji prasowych i internetowych. Takiego wyniku nie osiągnęli nawet w sumie wszyscy pozostali prezydenci (587). Największy udział w nim miał Rafał Dutkiewicz (136 tytułów informacji).

Zainteresowanie mediów Gronkiewicz-Waltz przełożyło się nie tylko na znaczny wzrost ogólnej liczby publikacji wyodrębnionych w czerwcu na temat prezydentów miast, ale znalazło również odzwierciedlenie w proporcjach informacji pod względem zasięgu mediów. Po raz pierwszy od początku badania, czyli od stycznia br., liczba materiałów ogółem była w mediach ogólnopolskich wyższa niż w regionalnych. Aż 74,6 proc. przekazu na temat prezydent Warszawy opublikowano w źródłach ogólnokrajowych. Analitycy „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” odnotowali także wyraźny przyrost materiałów w radiu i telewizji względem poprzedniego miesiąca (udział na poziomie 23,8 proc. do 15,3 proc. w maju), co w znacznym stopniu jest również wynikiem wyższej medialności prezydent Warszawy.


Wykres 1. Klasyfikacja prezydentów miast wojewódzkich w mediach
Opis wykresu: Pozycja uzależniona jest od liczby publikacji i emisji medialnych odnotowanych w danym miesiącu. Przedstawia bieżące miejsca oraz rezultaty uzyskane w poprzednich analizach.
Średnia: Wartość w punktach uwzględniająca pozycję prezydenta w klasyfikacji. Kolejność w raporcie jest punktowana odpowiednio: od 17 punktów za pozycję pierwszą do 0 punktów za pozycję ostatnią. Im wyższa średnia tym wyższa pozycja w ogólnym zestawieniu.

Z podsumowania półrocznej analizy wynika, że najczęściej wymienianym w mediach prezydentem pozostaje Hanna Gronkiewicz-Waltz, przed Rafałem Dutkiewiczem i Hanną Zdanowską. W pierwszej trójce pojawiali się również Ryszard Grobelny, Krzysztof Żuk i Jacek Majchrowski. Wysoką średnią powyżej 10 punktów uzyskali w klasyfikacji również Paweł Adamowicz i Rafał Bruski.

Od stycznia do czerwca br. analitycy „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” objęli badaniem prawie 60 tys. informacji. Względem lutego, w którym odnotowano najmniej informacji (7284), liczba publikacji w czerwcu podwoiła się. Łącznie ekwiwalent reklamowy materiałów z I półrocza wyniósł ponad 330 mln zł, a w czerwcu był większy niż w maju aż o 131 proc.

Metodologia badania

W badaniu uwzględniono nazwiska prezydentów 18 polskich miast wojewódzkich (po dwa nazwiska w przypadku województw kujawsko-pomorskiego i lubuskiego): Piotr Krzystek – Szczecin, Paweł Adamowicz – Gdańsk, Piotr Grzymowicz – Olsztyn, Tadeusz Truskolaski – Białystok, Hanna Gronkiewicz-Waltz – Warszawa, Rafał Bruski – Bydgoszcz, Michał Zaleski – Toruń, Ryszard Grobelny – Poznań, Tadeusz Jędrzejczak – Gorzów Wlkp., Janusz Kubicki – Zielona Góra, Rafał Dutkiewicz – Wrocław, Ryszard Zembaczyński – Opole, Hanna Zdanowska – Łódź, Krzysztof Żuk – Lublin, Wojciech Lubawski – Kielce, Tadeusz Ferenc – Rzeszów, Jacek Majchrowski – Kraków, Piotr Uszok – Katowice.
Metoda: ilościowa analiza danych
Materiał badawczy: publikacje z monitoringu 1100 tytułów prasowych, 5 mln źródeł internetowych oraz kilkudziesięciu wybranych stacji RTV
Zakres czasowy: czerwiec 2013
Zasięg mediów: ogólnopolskie i regionalne
Analizowane słowa kluczowe: ww. nazwiska prezydentów miast wojewódzkich we wszystkich odmianach

Osoba do kontaktu:
Marlena Sosnowska
Rzecznik prasowy, menedżer ds. PR
kom: +48 697 410 980
tel. +48 61 66 26 005 wew. 128
msosnowska@press-service.com.pl

PRESS-SERVICE Monitoring Mediów
60-782 Poznań, ul. Grunwaldzka 19
www.psmm.pl
www.social.psmm.pl

PLIKI DO POBRANIA

Informacja prasowa
doc
Pełny raport
pdf
Wykres
png
REB22_PSMM_CTA_bottom_250x213px
CHROŃ WIZERUNEK BRANDU,
DOCIERAJ DO KLIENTÓW,
ZWIĘKSZAJ SPRZEDAŻ