Pierwszy taki ranking medialności: Cracovia na czele
Derby Krakowa spowodowały, że w lutym najbardziej medialnym klubem T-Mobile Ekstraklasy była Cracovia. „Pasy” rundy wiosennej nie rozpoczęły w najlepszym stylu, ale mimo wszystko to o nich dziennikarze pisali najczęściej. Raport „Polska Piłka” wydany przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” pokazuje, że w pierwszej trójce znalazły się jeszcze Legia Warszawa i Śląsk Wrocław.
Klasyk polskiej ligi – mecz Wisły Kraków z Cracovią – zakończył się zwycięstwem gospodarzy, ale to pokonani wspięli się na pierwsze miejsce rankingu najczęściej występujących w mediach klubów (2,1 tys. publikacji). Cracovia już od kilku miesięcy plasuje się na wyższych lokatach niż Wisła. Tym razem jednak wyprzedziła także pozostałych rywali – w tym mistrza Polski czy poznańskiego Lecha. Wisła znalazła się, podobnie jak w styczniu, na miejscu piątym.
Wykres 1. Liczba publikacji prasowych i internetowych na temat dziesięciu najbardziej medialnych klubów T-Mobile Ekstraklasy – luty 2014
Media regionalne w Małopolsce o polskiej Ekstraklasie piszą najwięcej. To kolejny czynnik, który wpłynął na pozycję Cracovii. W zestawieniu regionów, w których pojawia się najwięcej publikacji prasowych, województwo małopolskie znajduje się na pierwszym miejscu bez przerwy od kilkudziesięciu miesięcy.
W badanym miesiącu wszystkie kluby zyskały względem poprzedniego. Z pierwszej trójki wypadł Lech Poznań, czwarte miejsce stracił z kolei Górnik Zabrze. Zyskał Śląsk Wrocław, który powrócił na podium, ale z minimalną przewaga nad Lechem. Warto zwrócić uwagę także na Pogoń Szczecin, która uzyskała jeden ze swoich najlepszych wyników w ostatnich miesiącach i siódmą pozycję. Wyprzedziła tym samym Lechię Gdańsk, Ruch Chorzów i Zagłębie Lubin.
Wykres 2. Liczba publikacji prasowych w podziale na zasięg tytułów regionalnych – luty 2014
W I lidze na czołowej lokacie uplasowała się Wisła Płock, która wyprzedziła Arkę Gdynia. Trzecią pozycję, z wyraźną stratą, objął GKS Bełchatów. Lider tabeli – Górnik Łęczna – znalazł się na miejscu czwartym. Najmniej medialna była Chojniczanka Chojnice. Wyprzedził ją Energetyk ROW Rybnik.
Zmiany zaszły w klasyfikacji najbardziej medialnych polskich piłkarzy występujących w czołowych ligach zagranicznych*. Wprawdzie wciąż dominuje Robert Lewandowski (1,1 tys.), ale drugą pozycję objął Wojciech Szczęsny (0,5 tys.). Spadł z niej kontuzjowany Jakub Błaszczykowski. Trzecie miejsce zajął Łukasz Piszczek (0,4 tys.), a czwarte Ludovic Obraniak (0,3 tys.).
Badanie „Polska Piłka” prowadzone jest na podstawie monitoringu 1100 tytułów prasy ogólnopolskiej i regionalnej, wybranych portali internetowych oraz mediów społecznościowych. W lutym 2014 przeanalizowano 13 tys. publikacji medialnych. Łącznie od początku badania – czyli od 1 marca 2010 do 28 lutego 2014 – analitycy „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” wzięli pod uwagę 683 tys. informacji.
*Badanie objęło piłkarzy z „wielkiej piątki” lig europejskich – angielskiej, francuskiej, hiszpańskiej, niemieckiej i włoskiej.
Osoba do kontaktu:
Marcin Gościniak
specjalista ds. marketingu i PR
mobile: +48 691 630 190
tel. +48 61 66 26 005 wew. 128
mgosciniak@psmm.pl
PRESS-SERVICE Monitoring Mediów
60-782 Poznań, ul. Grunwaldzka 19
www.psmm.pl
DOCIERAJ DO KLIENTÓW,
ZWIĘKSZAJ SPRZEDAŻ