Palikot przeszedł do medialnej ofensywy

STRONA GŁÓWNA >> >>

Palikot przeszedł do medialnej ofensywy

Janusz Palikot jest jedynym liderem partii w Polsce, którego medialność wzrosła – wynika z najnowszego badania „Scena Polityczna” przeprowadzonego przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”. Również jego formacja – Twój Ruch – zyskuje coraz większe zainteresowanie dziennikarzy. Podnosi się liczba informacji dotyczących Platformy, która ponownie wskoczyła na miejsce pierwsze.

Ugrupowanie rządzące wyprzedziło Prawo i Sprawiedliwość i zastąpiło je na pozycji lidera rankingu medialności partii. Wolumen publikacji o PO zwiększył się w ciągu miesiąca o prawie 20 proc. W tym samym czasie na temat PiS spadł o 6 proc. Platforma osiągnęła w październiku największe zainteresowanie od czerwca. Nieznacznie zwiększyła się (4 proc.) także medialność SLD, który objął trzecie miejsce w klasyfikacji. Pozostałe ugrupowania straciły.

Partia Palikota zyskała dzięki zmianie szyldu – z Ruchu Palikota na Twój Ruch – i związanej z tym akcji przebijania się z „nową marką”. Pomimo że Twój Ruch dopiero w połowie stycznia przedstawi kompletny program, to dziennikarze już teraz poświęcają mu więcej uwagi – co widać po wynikach badania „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”.


Wykres 1. Liczba przekazów medialnych, w których wystąpiły partie polityczne – październik 2013 r.

Zabieg wpłynął też na zainteresowanie liderem formacji. Palikot osiągnął wzrost o 27 proc., w kontekście poważnych spadków pozostałych (nawet -49 proc. w przypadku Zbigniewa Ziobro). Również Tusk i Kaczyński nie uniknęli regresu rzędu 14-15 proc.

Na łamach prasy ukazywało się też więcej niż zwykle artykułów na temat życia prywatnego polityka. „Polska – Gazeta Wrocławska” opublikowała obszerny tekst „Ta, co okiełznała Palikota” dotyczący jego żony, Moniki. W mediach zaistniała także informacja na temat śmierci jego matki, o której… Palikot sam poinformował na Twitterze. Tabloidy zaczęły prześcigać się w spekulacjach. „Super Express” zamieścił publikację zatytułowaną „Matka Palikota została zamordowana?”, a dwa dni później „Matka Palikota zabiła się w jego posiadłości”. Teksty te ukazały się na pierwszej i drugiej stronie wydania. Również „Fakt” nie podarował sobie tego tematu, publikując „Tajemnice śmierci matki Palikota”.

Mimo że lider „Twojego Ruchu” zogniskował na sobie w październiku uwagę mediów, z sondażu CBOS wynika, że zajmuje on pierwsze miejsce w klasyfikacji polityków, którym Polacy najbardziej nie ufają (54 proc.). Wyprzedził on pod tym względem nawet Donalda Tuska, Jarosława Kaczyńskiego i Antoniego Macierewicza.

Co więcej, znalazł się on na drugim miejscu w klasyfikacji najczęściej krytykowanych polityków w dziennikach ogólnopolskich*. 27 proc. materiałów tam opublikowanych miało niekorzystny wpływ na jego wizerunek. Wyprzedził go tylko Donald Tusk (30 proc.).

Badanie „Scena Polityczna” realizowane jest na podstawie monitoringu 1100 tytułów prasy ogólnopolskiej i regionalnej. Od września 2010 roku „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” co miesiąc publikuje raport zawierający wyniki aktywności prasy w sferze politycznej. Najnowsze wydanie dotyczy materiałów, jakie ukazały się od 1 do 31 października 2013 roku.

 

*„Dziennik Gazeta Prawna”, „Fakt”, „Gazeta Polska Codziennie”, „Gazeta Wyborcza”, „Metro”, „Nasz Dziennik”, „Polska the Times”, „Rzeczpospolita”, „Super Express”

 

Osoba do kontaktu:
Marcin Gościniak
specjalista ds. marketingu i PR
mobile: +48 691 630 190
tel. +48 61 66 26 005 wew. 128
mgosciniak@press-service.com.pl

PRESS-SERVICE Monitoring Mediów
60-782 Poznań, ul. Grunwaldzka 19
www.psmm.pl
www.social.psmm.pl

PLIKI DO POBRANIA

Informacja prasowa
doc
Pełny raport
pdf
Wykres 1
png
REB22_PSMM_CTA_bottom_250x213px
CHROŃ WIZERUNEK BRANDU,
DOCIERAJ DO KLIENTÓW,
ZWIĘKSZAJ SPRZEDAŻ