Media łakną krwi

STRONA GŁÓWNA >> >>

Media łakną krwi

Czy oddawanie krwi jest w modzie? Czy o krwiodawstwie dużo się pisze? Które media podejmują temat najczęściej? Czy jest on równie popularny w serwisach społecznościowych, co na portalach internetowych? Z okazji Światowego Dnia Krwiodawcy „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” zbadał szum informacyjny wokół tematu zbiórki krwi.

Światowy Dzień Krwiodawcy, ustanowiony przez Światową Organizację Zdrowia, jest obchodzony co roku 14 czerwca, w dzień urodzin laureata nagrody Nobla Karla Landsteinera, który jako pierwszy odkrył i wyróżnił trzy główne grupy krwi.

Wydarzenie jest okazją, by propagować ideę dzielenia się tym składnikiem ludzkiego organizmu, którego nie da się zastąpić. Transfuzje krwi oraz produkty krwiopodobne co roku ratują życie milionom osób na całym świecie.

O tym jak głośno jest na temat akcji związanych z krwiodawstwem w ciągu roku, i to nie tylko w mediach tradycyjnych, sprawdzili specjaliści „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”.

Analizie poddano materiał pochodzący z ponad 1100 tytułów prasowych, 5 mln źródeł internetowych oraz 100 stacji radiowych i telewizyjnych. W okresie od 1 kwietnia 2016 roku do 31 marca 2017 roku we wszystkich badanych mediach, pojawiło się ponad 142 tys. publikacji dotyczących krwiodawstwa, krwiolecznictwa, zbiórek krwi, Światowego Dnia Krwiodawcy i Regionalnych Centrów Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa.

Serwisy społecznościowe są w tym zestawieniu zdecydowanym liderem. Wzmianek związanych z tą tematyką pojawiło się tu ponad 122 tys. Najwięcej na Facebooku (ok. 116 tys.) i Instagramie (ok. 4 tys.). Miejsce drugie zajęły portale internetowe – w ciągu roku w związku z krwiodawstwem opublikowały ponad 16 tys. informacji.

Radio i telewizja w porównaniu z Internetem wypadły blado. Publikacje dotyczące krwiodawstwa w RTV stanowią zaledwie 9 proc., a w prasie 12 proc. wiadomości, które pojawiły się na portalach www.

Liczba dawców w Polsce utrzymuje się na względnie stałym poziomie, a jednocześnie rośnie zapotrzebowanie na krew i jej składniki. Należy mieć nadzieję, że popularyzacja tematyki krwiodawstwa w mediach może przyczynić się do poprawy tej sytuacji.

 

Osoba do kontaktu:

Katarzyna Popławska
kierownik działu marketingu i PR
mobile: +48 697 410 680
tel. +48 61 66 26 005 wew. 128

kpoplawska@psmm.pl

PRESS-SERVICE Monitoring Mediów
60-801 Poznań, ul. Marcelińska 14
www.psmm.pl
www.twitter.com/PSMMonitoring
www.facebook.com/PSMMonitoring
www.youtube.com/PSMMonitoring

 

PLIKI DO POBRANIA

Informacja prasowa
doc
infografika_krwiodawcy.png
png
REB22_PSMM_CTA_bottom_250x213px
CHROŃ WIZERUNEK BRANDU,
DOCIERAJ DO KLIENTÓW,
ZWIĘKSZAJ SPRZEDAŻ