Jak mistrzostwa przyćmiły Ekstraklasę
Czerwiec, w którym odbywały się jedynie pojedyncze spotkania kończące sezon, przyniósł spadek medialności wszystkich klubów T-Mobile Ekstraklasy. Z raportu „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” wynika, że w okresie mundialu, polskie kluby zeszły na zdecydowanie dalszy plan.
Sportowym tematem numer jeden były przez cały miesiąc mistrzostwa świata. Zwiększony wolumen informacji o polskich klubach zanotowano na samym początku czerwca. Były to teksty związane z podsumowaniem sezonu, przewidywania transferowe a także doniesienia na temat ostatniej ligowej kolejki. Później większe zainteresowanie dziennikarzy można dostrzec jedynie pod koniec miesiąca, gdy kluby rozpoczynały przygotowania do nowego sezonu, a niektóre czekały na start w eliminacjach do rozgrywek europejskich.
Dobrą passę w rankingu najbardziej medialnych klubów raportu „Polska Piłka” podtrzymuje Legia Warszawa. „Wojskowi” zachowali pierwszą pozycję, pomimo bardzo dużego spadku liczby publikacji. Co więcej, uzyskali poważną przewagę nad wszystkimi rywalami. Relatywnie duża liczba doniesień o Legii wiązała się z czekającą ją walką o udział w Lidze Mistrzów. Łącznie na temat klubu z Łazienkowskiej ukazało się 2,2 tys. materiałów w prasie i internecie. Drugie miejsce – podobnie jak przed miesiącem – zajął Lech, o którym napisano 1,9 tys. tekstów. Na trzecią pozycję awansowała krakowska Wisła (1,8 tys.), wyprzedzając Górnika. Przed miesiącem to właśnie zabrzanie uplasowali się na najniższym stopniu podium. Tym razem 1,6 tys. publikacji nie wystarczyło, by się tam znaleźć.
Wykres 1. Liczba publikacji prasowych i internetowych na temat klubów T-Mobile Ekstraklasy
Na dalszych pozycjach pojawiły się Śląsk Wrocław, Cracovia i Lechia Gdańsk. Dopiero ósmą pozycję zajął Ruch Chorzów, który jeszcze niedawno znajdował się znacznie bliżej czołówki.
Przypomnijmy, że dokładnie rok temu układ medialnych sił był podobny. Na dwóch pierwszych pozycjach mieliśmy wówczas Legię przed Lechem. Trzecią z kolei dzierżył Śląsk Wrocław, który teraz plasuje się nieco niżej. Z kryzysu zdaje się wychodzić natomiast „Biała Gwiazda”.
Na zapleczu Ekstraklasy pierwsza pozycja przypadła także Wiśle, ale tej z Płocka. Podium uzupełniła niewielka Termalica i Stomil Olsztyn. Najwięcej o polskiej piłce nożnej pisze się nieustannie w Małopolsce. Na wicelidera wyrosło województwo zachodniopomorskie. Białymi plamami na futbolowej mapie pozostaje lubuskie i opolskie.
Badanie „Polska Piłka” prowadzone jest na podstawie monitoringu 1100 tytułów prasy ogólnopolskiej i regionalnej oraz wybranych portali internetowych. Łącznie od początku badania – czyli od 1 marca 2010 do 30 czerwca 2014 – analitycy „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” wzięli pod uwagę 743 tys. informacji.
Osoba do kontaktu:
Marcin Gościniak
specjalista ds. marketingu i PR
mobile: +48 691 630 190
tel. +48 61 66 26 005 wew. 128
mgosciniak@psmm.pl
PRESS-SERVICE Monitoring Mediów
60-782 Poznań, ul. Grunwaldzka 19
www.psmm.pl
PLIKI DO POBRANIA
DOCIERAJ DO KLIENTÓW,
ZWIĘKSZAJ SPRZEDAŻ