Hashtag #LetFootballWin wyszedł daleko poza social media
Akcja Legii Warszawa przeciwko wykluczeniu z eliminacji do Ligi Mistrzów przeszła najśmielsze oczekiwania. Hashtagi #LetFootballWin i #NiechWygraFutbol zalały polskiego Facebooka i Twittera, ale nie tylko. Przeniknęły także do mediów tradycyjnych
– wynika z analizy „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”. Skala protestu w mediach społecznościowych mocno zainteresowała dziennikarzy.
W ciągu dwóch dni, od wtorku, w mediach tradycyjnych pojawiło się 48 publikacji mówiących o hashtagu #LetFootballWin i 42 dotyczące #NiechWygraFutbol. Akcja doczekała się też wielu memów, z których najciekawsze redakcje pokazywały na łamach swoich serwisów internetowych.
Wykres 1. Liczba publikacji w mediach tradycyjnych dotyczących akcji #LetFootballWin
Nie wszyscy zgadzali się z rozpaczliwą argumentacją klubu. Dziennikarze zwracali uwagę, że część internautów kpi z akcji. Nie zmienia to jednak faktu, że całemu przedsięwzięciu bardzo pomogli słynni piłkarze, dołączajac do sprzeciwu wobec Europejskiej Federacji Piłkarskiej – m.in. Deco, Robert Lewandowski, czy Jorge Costa.
To kolejny hashtag, który w ostatnim czasie zrobił karierę także poza Twitterem, czy Facebookiem. Świadczy to o coraz większym wpływie, jaki zyskują treści z portali społecznościowych na media tradycyjne. Przypomnijmy, że poprzednia akcja dotyczyła embarga na polskie warzywa i owoce wprowadzonego przez Rosję. Hashtag #JedzJabłka zyskał jeszcze większy rozgłos poza sferą społecznościową. Opisano go w 68 tekstach, z czego aż 11 stanowiły publikacje prasowe.
Osoba do kontaktu:
Marcin Gościniak
specjalista ds. marketingu i PR
mobile: +48 691 630 190
tel. +48 61 66 26 005 wew. 128
mgosciniak@psmm.pl
PRESS-SERVICE Monitoring Mediów
60-782 Poznań, ul. Grunwaldzka 19
www.psmm.pl
PLIKI DO POBRANIA
DOCIERAJ DO KLIENTÓW,
ZWIĘKSZAJ SPRZEDAŻ