18-03-2019

Krzysztof Piątek nadal na topie

Jeszcze do niedawna wydawało się, że Robert Lewandowski długo nie znajdzie sobie godnego rywala w walce o tytuł najbardziej medialnego polskiego piłkarza. Krzysztof Piątek po transferze do AC Milan mocno przyspieszył i już drugi miesiąc z rzędu pokonał RL9 w tej walce. W LOTTO Ekstraklasie Legia Warszawa niewielką różnicą pokonała krakowską Wisłę w prasie i analizowanych stronach internetowych. Biała Gwiazda nie ustępuje od kilku miesięcy prowadzenia w social media - wynika z cyklicznej analizy PRESS-SERVICE Monitoring Mediów.

Wisła Kraków po ciężkich miesiącach w końcu zaczęła wychodzić organizacyjnie na prostą, choć jak podkreślają sami działacze, droga do pełnej stabilizacji jest jeszcze daleka. Media w lutym w kontekście Białej Gwiazdy szczególnie interesowały się właśnie kwestiami pozasportowymi. To odróżniało krakowski klub od Legii, która wróciła na prowadzenie w rankingu medialności w prasie i wybranych stronach internetowych dzięki… słabym wynikom sportowym oraz ekscentrycznemu zachowaniu swojego trenera - Ricarda Sá Pinto. Trzecie miejsce zajął Lech Poznań, który znaczącą liczbę publikacji w mediach tradycyjnych zawdzięcza meczowi, nazywanemu klasykiem polskiej Ekstraklasy (Lech – Legia).

 

Wykres 1. TOP 10 najbardziej medialnych drużyn LOTTO Ekstraklasy w lutym 2019 (prasa i wybrane strony internetowe)

Kibicom krakowskiej Wisły pozostaje jednak zwycięstwo w rankingu opracowanym na podstawie liczby wzmianek w social media. Co ciekawe, tuż za „Białą Gwiazdą” niespodziewanie znalazła się Cracovia, która w lutym odniosła komplet zwycięstw w LOTTO Ekstraklasie, grając m.in. z kandydatami do mistrzowskiego tytułu - Legią i Jagiellonią. Jedyny warszawski klub w najwyższej klasie rozgrywkowej w Polsce uzupełnił podium.

 

Wykres 2. TOP 10 najbardziej medialnych drużyn LOTTO Ekstraklasy w lutym 2019 (social media)

W Fortunie 1 Lidze obyło się bez sensacji, jeśli chodzi o obsadę pierwszego miejsca rankingu medialności w prasie i wybranych stronach internetowych - po raz drugi z rzędu znalazła się na nim Stal Mielec, która od wielu miesięcy była w czołówce zestawienia. Na drugim miejscu uplasował się GKS Tychy, a dopiero na trzecim - Stomil Olsztyn, który w lutym borykał się z ogromnymi problemami natury finansowej i organizacyjnej. Jak jednak widać z poniższego zestawienia, media nie zainteresowały się tematem aż tak mocno, jak można było się spodziewać.

 

Wykres 3. TOP 10 najbardziej medialnych drużyn Fortuny 1 Ligi w lutym 2019 (prasa i wybrane strony internetowe)

W zestawieniu polskich piłkarzy będących zawodnikami klubów jednej z pięciu najsilniejszych lig europejskich nie doszło do większych zmian względem stycznia. Krzysztof Piątek znakomicie rozpoczął swoją przygodę z AC Milan, co nie umknęło uwadze mediów. Pięć goli w czterech meczach Rossonerich (wszystkie wygrane) pozwoliły byłemu zawodnikowi Cracovii po raz kolejny wyprzedzić Roberta Lewandowskiego. Co więcej, jeśli chodzi tylko o okładki gazet, to Piątek pojawił się na nich aż 37-krotnie, zupełnie dystansując pozostałych sportowców. Drugi w zestawieniu Lewandowski wystąpił na okładkach tylko 10 razy, ale zachował przewagę nad kolejnymi piłkarzami w zestawieniu - Arkadiuszem Milikiem i Piotrem Zielińskim z Napoli.

 

Wykres 4. TOP 10 najbardziej medialnych polskich piłkarzy występujących w pięciu najmocniejszych ligach europejskich w lutym 2019 (prasa i wybrane strony internetowe)

 

„Piłka w grze”, dawniej „Polska Piłka” to cykliczna analiza prowadzona przez PRESS-SERVICE Monitoring Mediów. Uwzględnia medialność klubów Ekstraklasy, 1 Ligi oraz polskich piłkarzy występujących w Premier League, Primera Division, Ligue 1, Serie A i pierwszej Bundeslidze. Proces analizy obejmuje ponad 1100 tytułów prasowych i wybrane strony internetowe. Ponadto analitycy sprawdzają popularność klubów Ekstraklasy w mediach społecznościowych (Facebook.com, Twitter.com, Youtube.com, Instagram.com, Wykop.pl). Badanie prowadzone jest cyklicznie począwszy od 1 marca 2010 roku. Do tej pory wzięto pod uwagę już ponad 1,7 mln informacji.

PRESS-SERVICE Monitoring Mediów wyraża zgodę na pełną lub częściową publikację materiałów pod warunkiem podania źródła (pełna nazwa firmy: PRESS-SERVICE Monitoring Mediów). W przypadku wykorzystania grafik należy wskazać źródło (nazwę firmy lub logotyp) przy każdym wykresie.

Zapoznaj się z raportami dla mediów: http://psmm.pl/pl/raporty-specjalne

Osoba do kontaktu:

Marlena Sosnowska
Rzecznik prasowy, menedżer ds. PR
kom: +48 697 410 980
tel. +48 61 66 26 005 wew. 128
msosnowska@psmm.pl

PRESS-SERVICE Monitoring Mediów
60-801 Poznań, ul. Marcelińska 14
www.psmm.pl
www.twitter.com/PSMMonitoring
www.facebook.com/PSMMonitoring
www.youtube.com/PSMMonitoring

Pliki do pobrania