10-12-2018

Efekt Nawałki zakończył panowanie Legii

Zatrudnienie Adama Nawałki przez Lecha Poznań było zdecydowanie najbardziej medialnym wydarzeniem dotyczącym klubów LOTTO Ekstraklasy w listopadzie. Media „oszalały” na punkcie byłego selekcjonera reprezentacji Polski. Wywindowało to „Kolejorza” na pierwsze miejsce medialnego zestawienia - wynika z analizy PRESS-SERVICE Monitoring Mediów.

 

Saga z udziałem Adama Nawałki tak naprawdę trwała przez cały miesiąc. Wiele razy w tygodniu pojawiały się nowe informacje na temat zatrudnienia tego trenera w klubie ze stolicy Wielkopolski. Oficjalne potwierdzenie nastąpiło 25. listopada, a wraz z nim prawdziwa lawina komentarzy w mediach.

Legia przez cały miesiąc nie odnotowała żadnego tematu, który pozwoliłby jej wygenerować znaczącą liczbę dodatkowych informacji. Wielokrotnie sama siła marki, jaką jest Legia, wystarczała na zwycięstwo w tym medialnym rankingu, jednak nie tym razem. To pierwsza zmiana na szczycie od września 2015 r.

Trzecie miejsce zajął Śląsk Wrocław, który wyprzedził Wisłę Kraków i Lechię Gdańsk. Wrocławianom miejsce na podium pozwoliły zająć… problemy sportowe. Po kompromitującej porażce 0:3 z Wisłą Płock, zarząd klubu postanowił zmniejszyć pensję zawodnikom za listopad (kara została przyjęta przez zespół), a kibice, którzy oglądali ten pojedynek, mogli wejść na kolejny za symboliczną złotówkę. Dodatkowo Śląskowi, tak samo jak piątej Lechii Gdańsk, pomogły informacje o niecodziennej sytuacji podczas losowania 1/8 finału Pucharu Polski, które musiało być powtórzone. W przypadku gdańszczan dodatkowe doniesienia wygenerowały publikacje o świetnej postawie na boisku. Zajmująca 4. pozycję krakowska Wisła przez cały listopad borykała się z kolejno pojawiającymi się informacjami o problemach finansowych i organizacyjnych.

 

Wykres 1. TOP 10 najbardziej medialnych drużyn LOTTO Ekstraklasy w listopadzie 2018 (prasa i wybrane strony internetowe)

 

W Fortuna 1. Lidze listopad stał pod znakiem Rakowa Częstochowa. Piłkarze klubu spod Jasnej Góry po sensacyjnym wyeliminowaniu Lecha Poznań z Pucharu Polski jeszcze w październiku poszli za ciosem w ligowych rozgrywkach. W listopadzie wygrali wszystkie cztery spotkania i są na najlepszej drodze do awansu do LOTTO Ekstraklasy. Dodatkowe publikacje (podobnie jak w przypadku kilku innych zespołów Fortuna 1. Ligi, w tym drugiej w zestawieniu Odry Opole) wygenerowało powtórzone losowanie 1/8 finału Pucharu Polski.

 

Wykres 2. TOP 10 najbardziej medialnych drużyn Fortuny 1. ligi w listopadzie 2018 (prasa i wybrane strony internetowe)

 

W zestawieniu polskich piłkarzy występujących w pięciu najsilniejszych europejskich ligach od wielu miesięcy Robert Lewandowski nie ma sobie równych. Listopadowe mecze reprezentacji Polski jeszcze powiększyły różnice pomiędzy poszczególnymi piłkarzami. Za plecami snajpera reprezentacji Polski nadal nie dochodzi do wielu zmian - od dawna można tam znaleźć Piotra Zielińskiego, Arkadiusza Milika, Kamila Glika czy Wojciecha Szczęsnego. W listopadzie należy zauważyć zwiększone zainteresowanie Krystianem Bielikiem, którego świetne występy w meczach reprezentacji do lat 21 były szeroko opisywane i komentowane.

 

Wykres 3. TOP 10 najbardziej medialnych polskich piłkarzy występujących w pięciu najmocniejszych ligach europejskich w listopadzie 2018 (prasa i wybrane strony internetowe)

 

„Piłka w grze”, dawniej „Polska Piłka” to cykliczna analiza prowadzona przez PRESS-SERVICE Monitoring Mediów. Uwzględnia medialność klubów Ekstraklasy, 1. ligi oraz polskich piłkarzy występujących w Premier League, Primera Division, Ligue 1, Serie A i pierwszej Bundeslidze. Proces analizy obejmuje ponad 1100 tytułów prasowych i wybrane strony internetowe. Ponadto analitycy sprawdzają popularność klubów Ekstraklasy w mediach społecznościowych (Facebook.com, Twitter.com, Youtube.com, Instagram.com, Wykop.pl). Badanie prowadzone jest cyklicznie począwszy od 1 marca 2010 roku. Do tej pory wzięto pod uwagę już ponad 1,7 mln informacji.

PRESS-SERVICE Monitoring Mediów wyraża zgodę na pełną lub częściową publikację materiałów pod warunkiem podania źródła (pełna nazwa firmy: PRESS-SERVICE Monitoring Mediów). W przypadku wykorzystania grafik należy wskazać źródło (nazwę firmy lub logotyp) przy każdym wykresie.

Zapoznaj się z raportami dla mediów: http://psmm.pl/pl/raporty-specjalne

 

Osoba do kontaktu:

Marlena Sosnowska
Rzecznik prasowy, menedżer ds. PR
kom: +48 697 410 980
tel. +48 61 66 26 005 wew. 128
msosnowska@psmm.pl

PRESS-SERVICE Monitoring Mediów
60-801 Poznań, ul. Marcelińska 14
www.psmm.pl
www.twitter.com/PSMMonitoring
www.facebook.com/PSMMonitoring
 

Pliki do pobrania