Blog
STRONA GŁÓWNA >> BLOG >> Jak monitoring mediów pomoże Ci prowadzić biznes?

Jak monitoring mediów pomoże Ci prowadzić biznes?

Właśnie wystartowałeś ze swoim biznesem. Zarejestrowałeś firmę, dopełniłeś formalności w urzędach, założyłeś konto w banku. Gratulujemy! Następnym krokiem, jaki powinieneś zrobić, jest zamówienie przeglądu mediów. Dzięki niemu realnie podniesiesz efektywność swoich działań. Pytasz, po co Ci śledzenie mediów? Oto, co da Ci monitoring sieci.

FEEDBACK, CZYLI CO MÓWIĄ O TOBIE KLIENCI

Ile naprawdę warte są produkty czy usługi, które oferujesz, dowiesz się, kiedy wprowadzisz je na rynek i skonfrontujesz z potrzebami klienta. Może na początku nie otrzymasz zbyt wielu sygnałów, bo przecież dopiero rozpocząłeś, ale każda wzmianka, w której padnie nazwa Twojej firmy, tym bardziej będzie na wagę złota! Odbiorcy piszą nie tylko o zaletach, ale i wadach oferty? Wykorzystaj to – potrzebujesz takich informacji, aby jeszcze lepiej dostosować się do potrzeb klientów.

Użytkownicy serwisów internetowych i portali społecznościowych dostarczają ogromne ilości danych na temat produktów, z których korzystają. Sieć to prawdziwa skarbnica wiedzy dla każdego przedsiębiorcy. W przeglądzie mediów otrzymasz wybór informacji na potrzebne tematy. Poznasz opinie, potrzeby i oczekiwania klientów. W dłuższej perspektywie, dzięki regularnej ocenie tych danych w postaci analiz medialnych, będziesz mógł śledzić zachodzące zmiany i podejmować trafne decyzje biznesowe.

REAKCJA – RELACJA

Monitoring Internetu i social mediów gwarantuje Ci dostęp do informacji na bieżąco. Dane na temat wzmianek otrzymasz na portalu w czasie rzeczywistym. To bardzo ważne z punktu widzenia obsługi klienta i budowania długofalowych relacji. Klient, dzieląc się swoją opinią na Facebooku, Twitterze, Instagramie czy YouTubie oczekuje szybkiej reakcji. Nie odpowiesz, jeśli nie będziesz wiedział, że ktoś wspomniał Twoją markę. Być może zrobi to jednak konkurencja, co może zakończyć się nawet przejęciem przez nią zlecenia.

Zauważ, że klienci zostawiają opinie o produktach nie tylko na profilach producentów – często robią to w branżowych serwisach czy na profilach konkurencji. Dobrze, byś o tym wiedział i podjął dyskusję, jednak przy tej ilości danych nie jesteś w stanie samodzielnie poszukiwać informacji. To zrobi za Ciebie monitoring sieci.

Warto również, byś osobiście zadbał o obecność w sieci. Wykorzystaj dostępne kanały do bieżącej komunikacji z klientem i buduj jego lojalność wobec marki. Dzięki social media jesteś w stanie dotrzeć z informacją błyskawicznie i precyzyjnie.

Monitoring sieci pozwoli Ci trzymać rękę na pulsie. Miej swoją reputację pod kontrolą. Pracujesz na nią każdego dnia. Nie pozwól, by brak wiedzy o tym, co uważają użytkownicy Twoich produktów, zniweczył Twoje starania.

KONKURENCJO, DRŻYJ!

Zastanawiasz się, jak wypadasz na tle innych? Zacznij od odpowiedzi na pytania: czy naprawdę wiesz, kto działa w Twojej branży?, kto jest bezpośrednim konkurentem Twojej firmy i w jakim zakresie? Jeśli nie jesteś pewny odpowiedzi na te pytania, skorzystaj z monitoringu konkurencji. W ten sposób po pierwsze zidentyfikujesz swoich konkurentów, po drugie prześwietlisz ich w zakresie działań. Dowiesz się, kto i jakie rozwiązania oferuje oraz – co planuje w przyszłości. To proste – zlecasz monitorowanie nazw firm będących Twoją zasadniczą konkurencją i już wiesz: co robią, co planują, co im się udało, w jakich wydarzeniach uczestniczą, w którym kierunku zmierzają.

Na podstawie informacji na temat prowadzonej przez konkurencję komunikacji, a także współpracy z mediami będziesz w stanie ocenić, do jakich grup docelowych kieruje ona ofertę, w których regionach jest znana, jakie dotarcie ma jej przekaz. Poznasz też jej aktywność w mediach społecznościowych, sposób i miejsca prowadzenia dyskusji z klientem, opinie jej klientów oraz wady i zalety produktów.

Monitoring mediów i raporty medialne to stały element analizy rynkowej konkurencji. Dzięki badaniu nisz komunikacyjnych zidentyfikujesz obszary do wykorzystania w media relations, a to pozwoli konsekwentnie budować przewagę.

SZEROKIE HORYZONTY

Chcesz rozwijać swój biznes, masz 100 pomysłów i nie wiesz, w którym kierunku pójść? Nie martw się, to naturalne. W wyborze właściwej drogi może pomóc Ci wiedza z mediów. Odpowiednio dobrane słowa kluczowe pozwolą poznać, jakie trendy panują w dziedzinie, którą reprezentujesz. W wynikach monitoringu mediów branży możesz znaleźć wiele inspiracji i wskazówek, które otworzą przed Tobą nowe możliwości biznesowe.

Śledzenie trendów pozwoli Ci pójść we właściwym kierunku, zorientować się, w które obszary warto zainwestować. Gospodarka i technologia zmieniają się w zawrotnym tempie. Za tym idą dynamiczne zmiany oczekiwań i zachowań klientów. Trzeba wiedzieć, co w trawie piszczy, aby móc zaproponować produkt czy usługę odpowiadającą aktualnym potrzebom użytkowników. Lekceważenie trendów po prostu się nie opłaca.

Rzecznik Prasowy PRESS-SERVICE Monitoring Mediów, Menedżer ds. Public Relations. Pasjonatka projektowania wnętrz oraz service design. Miłośniczka psów rasy duży szwajcarski pies pasterski.
PSMM_CTA_bottom_250x213px
CHROŃ WIZERUNEK BRANDU,
DOCIERAJ DO KLIENTÓW,
ZWIĘKSZAJ SPRZEDAŻ
Podobne wpisy
PRESS-SERVICE Monitoring Mediów / 13.08.2021
Segmentacja klientów – jak ją przeprowadzić?
Chcąc, aby  działania marketingowe i promocyjne były skuteczne, a zyski ze sprzedaży satysfakcjonujące i wciąż coraz większe, potrzebna jest dobra…
Zobacz więcej
PRESS-SERVICE Monitoring Mediów / 30.07.2021
Monitoring mediów – dlaczego warto z niego korzystać?
Niepewność jutra, która towarzyszy nam od ponad 1,5  roku w związku z pandemią koronawirusa, wymusiła konieczność nieustannych, nierzadko ekspresowych zmian…
Zobacz więcej
PRESS-SERVICE Monitoring Mediów / 07.05.2021
Czym jest zasięg w social media?
Jeśli jesteś aktywny w social media,  wykorzystujesz  je do kontaktu z klientami, komunikacji z nimi oraz publikowania treści oraz reklam,…
Zobacz więcej
PRESS-SERVICE Monitoring Mediów / 26.03.2021
Czy analizowanie konkurencji jest złe?
Analiza konkurencji jest jednym ze sposobów osiągnięcia wysokiej pozycji w branży i jedną z najbardziej znaczących strategii marketingowej marki. Dzięki badaniu działań konkurencji możliwe jest rozpoznanie…
Zobacz więcej
PRESS-SERVICE Monitoring Mediów / 12.03.2021
Sytuacja biznesowa w obliczu pandemii. Jak odnaleźć się w czasach kryzysu?
Znaleźliśmy się w sytuacji, w której na pierwszy rzut oka trudno szukać pozytywów. Nastąpił kryzys w wielu branżach, nieprzygotowanych na…
Zobacz więcej
PRESS-SERVICE Monitoring Mediów / 16.07.2021
Media o szczepieniach. Johnson&Johnson czarnym koniem szczepień?
W II kwartale br. ponad dwukrotnie częściej niż w poprzednim informowano w mediach o szczepionce Janssen Pharmaceutica/Johnson&Johnson – było to…
Zobacz więcej
PRESS-SERVICE Monitoring Mediów / 01.01.2021
Czy ekwiwalent reklamowy to wartość komunikacji?
Wiele osób rozpoczynających przygodę z public relations nie do końca poprawnie korzysta ze wskaźnika ekwiwalentu reklamowego. Brak zrozumienia specyfiki AVE…
Zobacz więcej
PRESS-SERVICE Monitoring Mediów / 15.01.2021
Ilość nie równa się jakość – jak poprawnie mierzyć efektywność
Aby w pełni wykorzystać potencjał raportów medialnych, konieczna jest pewna wiedza na temat prezentowanych wskaźników i tego, jak czytać poszczególne…
Zobacz więcej
PRESS-SERVICE Monitoring Mediów / 29.01.2021
Jak znaleźć nisze komunikacyjne?
Nisza komunikacyjna to obszar medialny, w którym informacje na temat zarządzanej marki nie występują wcale lub pojawiają się rzadziej w…
Zobacz więcej