Media promują profilaktykę raka piersi

STRONA GŁÓWNA >> >>

Media promują profilaktykę raka piersi

Rocznie z powodu raka piersi umiera w Polsce ponad pięć tysięcy kobiet*. Dyskusja na ten temat nie ustaje – także w mediach. Tabu przełamała już 2 lata temu Angelina Jolie, która poddała się prewencyjnej, podwójnej mastektomii. W październiku br. w prasie, internecie i RTV ukazało się 4277 publikacji nawiązujących do profilaktyki nowotworowej.

„PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” drugi rok z rzędu sprawdził, jak w miesiącu walki z rakiem piersi, media wspierają edukację zdrowotną Polek. W porównaniu z październikiem ubiegłego roku ukazało się 11 proc. materiałów mniej. Najczęściej tematyka ta była poruszana przez źródła internetowe – 73 proc. przekazu. Na taki wynik wpływ miała na pewno akcja #HandsOn prowadzona przez Nestlé FITNESS i promowana przez blogerów – Maffashion oraz Wujaszka Liestyle. Użytkowniczki mediów społecznościowych, a zwłaszcza Facebooka i Instagrama zachęcano do publikowania zdjęć selfie z ręką na piersi i podpisywania ich hashtagiem #HandsOn. Najwięcej uwagi profilaktyce poświęciły portale Polskatimes.pl (70 publikacji), Expressilustrowany.pl (49) oraz Rynekzdrowia.pl (38). 20 proc. materiałów to publikacje prasowe, natomiast 7 proc. to RTV. W prasie prym wiodły „Gazeta Wyborcza” (35), „Echo dnia – Radom” (30) oraz „Twój Styl” (28). Natomiast w RTV najaktywniejsi byli dziennikarze reprezentujący redakcje „TVP Regionalna”, „TVP Poznań” i „RMF FM”.

Temat omawiany był głównie przez media regionalne – do tego typu źródeł należało 61 proc. przekazu. Informowały one m.in. o możliwości wykonania bezpłatnych badań – ich terminach i miejscach. Przewaga mediów lokalnych wzrosła w porównaniu do ubiegłego roku – o 4 proc. Jednak kwestia profilaktyki raka piersi była także poruszana przez ogólnopolskie środki masowego przekazu (39 proc.). Publikacje dotyczyły głównie propagowania zdrowego stylu życia, informacji o czynnikach ryzyka nowotworowego czy postępach leczenia w tym zakresie.

Największa aktywność medialna przypadła na 12 października. Tylko tego dnia pojawiło się 451 publikacji, które stanowiły 10 proc. przekazu. Natomiast średnio dziennie ukazywały się 134 materiały.

W mediach zdecydowanie dominowała fraza „rak piersi” – 2498 wzmianek, a następnie „amazonki” – 617 i „profilaktyka raka piersi” – 360. Nie brakowało także informacji o badaniu piersi – 223.

 

Infografika

 

*Dane za Poradnikzdrowie.pl http://www.poradnikzdrowie.pl/zdrowie/nowotwory/rak-piersi-wczesnie-wykryty-moze-byc-calkowicie-wyleczony_34031.html

 

PRESS-SERVICE Monitoring Mediów wyraża zgodę na pełną lub częściową publikację materiałów pod warunkiem podania źródła (pełna nazwa firmy: PRESS-SERVICE Monitoring Mediów). W przypadku wykorzystania grafik należy wskazać źródło (nazwę firmy lub logotyp) przy każdym wykresie.

 

Zapoznaj się z innymi raportami dla mediów: http://psmm.pl/pl/raporty-specjalne

 

Osoba do kontaktu:
Alicja Dahlke-Jurgowiak
specjalista ds. marketingu i PR
mobile: +48 691 630 190
tel. +48 61 66 26 005 wew. 128
adahlke@psmm.pl

PRESS-SERVICE Monitoring Mediów
60-801 Poznań, ul. Marcelińska 14
www.psmm.pl
www.twitter.com/PSMMonitoring
www.facebook.com/PSMMonitoring

 

PLIKI DO POBRANIA

Informacja prasowa
doc
Infografika
jpg
REB22_PSMM_CTA_bottom_250x213px
CHROŃ WIZERUNEK BRANDU,
DOCIERAJ DO KLIENTÓW,
ZWIĘKSZAJ SPRZEDAŻ