23-01-2015

Złota dziesiątka blogerów oczami mediów

Blogerzy rządzą internetem i coraz częściej pojawiają się w pozostałych mediach – wynika z cyklicznego raportu „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”. Łącznie o twórcach dzienników internetowych, należących do dziesiątki najbardziej wpływowych według rankingu Jasonhunta, napisano w ubiegłym roku prawie 10 tysięcy materiałów. W stosunku do 2013 nastąpił wzrost o blisko 20 proc.! To świetne informacje nie tylko dla blogerów, ale także dla marek, które myślą o współpracy z liderami opinii. 

Niekwestionowaną liderką rankingu ponownie została Julia Kuczyńska - Maffashion. W ubiegłym roku media opublikowały o niej 3,2 tys. informacji – 2 razy więcej niż w 2013 r.! Tą liczbą Kuczyńska pozostawiła innych blogerów znacząco w tyle. Dziennikarze 3 razy częściej używają w materiałach jej pseudonimu niż imienia i nazwiska. Na drugim miejscu znalazła się Jessica Mercedes Kirchner - Jemerced.com z 2,4 tys. wzmianek. Miejsce na podium zajął także Grzegorz Marczak, autor bloga Antyweb.pl. Na czwartej pozycji uplasowała się Karolina Gliniecka -  Charlize Mystery, która w rankingu awansowała aż o 4 miejsca.

Analizie podano złotą dziesiątkę Rankingu Najbardziej Wpływowych Blogerów 2014, przygotowanego przez Jasonhunta. Na liście pojawiły się osoby o ugruntowanej pozycji, ale nie brakuje także nowych twarzy. Pierwszy raz w badaniu „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” wzięli w związku z tym udział Marta Dymek (Jadlonomia.com), Paweł Opydo (Zombiesamurai.pl), Michał Szafrański (Jakoszczedzacpieniadze.pl) oraz Andrzej Tucholski (Jestkultura.pl). Analiza obejmuje publikacje, jakie ukazały się w 2014 r. i dotyczy źródeł internetowych, prasy oraz RTV. 

Wykres 1. Liczba publikacji na temat blogerów od 01.01-31.12.2014 r.

 

Jak przystało na blogerów, najbardziej medialny okazał się dla nich Internet. W przypadku Maffashion publikacje te stanowiły 92 proc. przekazu, 5 proc. to wzmianki w prasie, a pozostałe to radio i telewizja. Podobną tendencję można dostrzec także wśród pozostałych osób z zestawienia. U Kirschner materiały pochodzące z internetu to 87 proc., a u Marczaka - 90 proc. Jedynie materiały na temat Andrzeja Tucholskiego pochodzą po połowie z internetu i ze źródeł telewizyjnych.

O popularności właścicieli dzienników internetowych świadczy także fakt, że pojawiają się na okładkach magazynów: Kuczyńska 6 razy, Kirschner - 4, Pająk – 2. O liderkach badania najczęściej pisano na stronach Zeberka.pl, Afterparty.pl oraz Kozaczek.pl. Z kolei właściciel bloga Antyweb.pl pojawiał się głównie na Ictgrajewo.pl, Full-hdmi.com.pl oraz Pc0.pl. 

Wykres 2. Liczba publikacji na temat Julii Kuczyńskiej w podziale na miesiące

 

Większa aktywność medialna blogerów miała miejsce w drugiej połowie roku. Od października bardzo dynamicznie rosła liczba wzmianek na temat Julii Kuczyńskiej. Wszystko za sprawą prowokacyjnej akcji reklamowej z zaginionym telefonem oraz nową kampanią marki Versus. Pozostali nie odnotowali tak dużego skoku, liczba materiałów publikowanych w ciągu roku była dość stabilna.

 

 

Pełny raport

Poprzednia edycja raportu

 

 

Osoba do kontaktu:
Alicja Dahlke
asystent ds. marketingu i PR
mobile: +48 691 630 190
tel. +48 61 66 26 005 wew. 128
adahlke@psmm.pl

PRESS-SERVICE Monitoring Mediów
60-782 Poznań, ul. Grunwaldzka 19
www.psmm.pl

 

Pliki do pobrania