27-09-2017

Wakacyjne destynacje Polaków

Niemcy na pierwszym miejscu wśród najbardziej popularnych kierunków tegorocznych wakacji w polskim Internecie i social media? Firma „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” przyjrzała się europejskim krajom i zbadała, o których mówiło się najwięcej w kontekście wyjazdów urlopowych.

 

Polacy coraz częściej porzucają rodzime kurorty na rzecz wakacji za granicą. Trudno się dziwić, egzotyczne wycieczki swoją popularność zawdzięczają nie tylko atrakcyjnym cenom lotów, ale i słonecznej pogodzie. Według badania przeprowadzonego w maju przez Mondial Assistance i Ipsos Polska 16,5 mln naszych rodaków planowało w tym roku wakacje, najczęściej typując Hiszpanię i należące do niej Wyspy Kanaryjskie.

Nawiązując do powyższej analizy firma „PRESS- SERVICE Monitoring Mediów” postanowiła przyjrzeć się o jakich krajach -  w kontekście kierunków wakacyjnych podróży - najczęściej wspominali polscy internauci we wpisach.

Pod lupą znalazło się 10 państw europejskich: Bułgaria, Chorwacja, Francja, Grecja, Hiszpania oraz Wyspy Kanaryjskie, Niemcy, Portugalia, Węgry, Wielka Brytania, Włochy.

 


Rys. 1. Wakacyjne destynacje Polaków 2017, infografika część 1. Liczba publikacji w Internecie oraz wzmianek w social media

 

Wyniki badania są dość zaskakujące. Okazało się, że Polacy  w szczególności rozważali urlop w... Niemczech. Suma publikacji, wpisów i wzmianek o ojczyźnie Goethego, w kontekście wyjazdu urlopowego, w badanym okresie (1 VI – 15 IX 2017 r.)  wyniosła aż 135,4 tys. To o 81,2 tys. doniesień więcej niż na temat Grecji, która w zestawieniu uplasowała się na drugim miejscu. Na trzecim natomiast znalazła się Chorwacja z liczbą informacji 42,4 tys. Tak zadziwiający wynik może być spowodowany tym, że Polacy pisząc o wakacjach mają na myśli także krótkie, kilkudniowe wycieczki.

 

Rys. 2. Wakacyjne destynacje Polaków 2017, infografika część 2. Publikacje i wzmianki w Internecie oraz social media na temat kierunków wakacyjnych

 

Rodacy snują plany urlopowe przede wszystkim w mediach społecznościowych. Stamtąd pochodzi ponad 90% wszystkich analizowanych publikacji. O Niemczech mówiło się 130,8 tys. razy, o Grecji niemal 60 tys., a o Chorwacji prawie 41 tys.

W serwisach internetowych publikacji o kraju za Odrą pojawiło się zdecydowanie mniej niż na social media, bo zaledwie 4,6 tys. Drugie miejsce w konkursie popularności w Internecie zajęły Włochy z 4 tys. informacji, deklasując tym samym Grecję która spadła na miejsce trzecie (3,2 tys.).

Z przeglądu „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów wynika”, że jeśli chodzi o planowanie wakacji, to prym wiodą kobiety. Analitycy zestawili ze sobą obie płcie i w każdym przypadku opinii kobiet było więcej. Panie najchętniej rozmawiały o Chorwacji, Grecji i Bułgarii, natomiast panowie skłaniali się głównie w  stronę Francji, Niemiec i Węgier.

 

Rys. 3. Wakacyjne destynacje Polaków 2017, infografika część 3. Kierunki wakacyjne a płeć (social media)

 

Czy internetowe deklaracje Polaków odnośnie planów wakacyjnych przełożyły się na wyjazdy w „realu”? Snuć plany lubi każdy, ale przecież mówić to jedno, a robić drugie.

 

PRESS-SERVICE Monitoring Mediów wyraża zgodę na pełną lub częściową publikację materiałów pod warunkiem podania źródła (pełna nazwa firmy: PRESS-SERVICE Monitoring Mediów). W przypadku wykorzystania grafik należy wskazać źródło (nazwę firmy lub logotyp) przy każdym wykresie.

 

Osoba do kontaktu:

Katarzyna Popławska
Kierownik działu marketingu i PR
mobile: +48 697 410 680
tel. +48 61 66 26 005 wew. 128
kpoplawska@psmm.pl

 

PRESS-SERVICE Monitoring Mediów
60-801 Poznań, ul. Marcelińska 14
www.psmm.pl
www.twitter.com/PSMMonitoring
www.facebook.com/PSMMonitoring
www.youtube.com/PSMMonitoring

Pliki do pobrania