25-07-2018

Nierówna walka

Uprawianie boksu jest domeną mężczyzn. Kobiet reprezentujących tę dyscyplinę jest ciągle niewiele, ale sport ten zyskuje coraz więcej zwolenniczek.  Czy kobiecy boks jest na tyle wyjątkowy, by skutecznie przebić się w zdominowanym przez mężczyzn świecie sportów walki i przyciągnąć media? W cyklicznej analizie „Sportowa wojna płci” PRESS-SERVICE Monitoring Mediów sprawdził, kto ma silniejszą pozycję – Tomasz Adamek czy Agnieszka Rylik.

 

 

Od 1 lipca 2017 do 30 czerwca 2018 roku Tomasz Adamek odnotował 16 043 publikacji z Internetu, social media, prasy, radia i TV. Na temat Agnieszki Rylik w tym samym czasie ukazało się blisko czterokrotnie mniej materiałów, a dokładnie 4 196.

Oboje największą popularnością cieszyli się w mediach społecznościowych. „Góral” zebrał aż 10 335 wpisów i komentarzy, co stanowiło 64 proc. wszystkich doniesień na jego temat. O „Lady Tyson” użytkownicy social media wspominali w 3 034 informacjach (72 proc. przekazu). 53 proc. wpisów na jej temat dostarczyły kobiety. W przypadku Adamka głównymi komentatorami byli mężczyźni, do których należało 78 proc. materiałów. Połowa wszystkich doniesień o nim w mediach społecznościowych miała neutralny wydźwięk, 46 proc. - pozytywny. W przypadku Rylik przeważały informacje pozytywne – 50 proc., a 47 proc. było nacechowanych dodatnio. Większość wpisów zarówno na temat Adamka, jak i Rylik pochodziła z Facebooka. O Adamku mówiono także na Twitterze, Instagramie i YouTube’ie, a o Rylik na Instagramie.             

Drugim głównym źródłem doniesień o analizowanych sportowcach były serwisy internetowe – 4 198 publikacji w przypadku Adamka i 1 038 na temat Rylik. Z podsumowania wynika, że bokser często pojawiał się także w telewizji – 886 materiałów.

 

Wykres 1. Liczba publikacji na temat Rafała Adamka i Agnieszki Rylik od 1 lipca 2017 do 30 czerwca 2018

 

Analitycy PRESS-SERVICE Monitoring Mediów oszacowali również wartość publikacji na temat sportowców w mediach tradycyjnych. Ekwiwalent reklamowy materiałów o Tomaszu Adamku wyniósł 46,2 mln zł. AVE doniesień na temat Agnieszki Rylik to 8,5 mln zł.

 

Wykres 2. Ekwiwalent reklamowy publikacji na temat Tomasz Adamka i Agnieszki Rylik od 1 Iipca 2017 do 30 czerwca 2018 w mediach tradycyjnych

 

 

Pobierz infografikę „Sportowa wojna płci”

 

Zapoznaj się z pozostałymi raportami dla mediów

 

„PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” wyraża zgodę na pełną lub częściową publikację materiałów pod warunkiem podania źródła (pełna nazwa firmy: PRESS-SERVICE Monitoring Mediów). W przypadku wykorzystania grafik należy wskazać źródło (nazwę firmy lub logotyp) przy każdym wykresie.

 

O badaniu:

Analiza „Sportowa wojna płci” to cykliczny raport, który ma na celu porównanie medialności dwojga sportowców – kobiety i mężczyzny – reprezentujących tę samą dyscyplinę sportu. Badanie obejmuje materiał z ostatniego roku. Wyniki podsumowania prezentowane są w formie infografiki.

Metoda: ilościowa analiza danych
Materiał badawczy: publikacje pochodzące z monitoringu ponad 1100 tytułów prasowych, 5 mln źródeł internetowych oraz 100 stacji radiowych i telewizyjnych
Zasięg mediów: ogólnopolskie i regionalne
Analizowane słowa kluczowe: nazwiska we wszystkich przypadkach deklinacyjnych

Badanie prowadzone jest od stycznia 2018 roku.

 

Osoba do kontaktu:

Marlena Sosnowska
Rzecznik prasowy, menedżer ds. PR
kom: +48 697 410 980
tel. +48 61 66 26 005 wew. 128
msosnowska@psmm.pl

 

PRESS-SERVICE Monitoring Mediów
60-801 Poznań, ul. Marcelińska 14
www.psmm.pl
www.twitter.com/PSMMonitoring
www.facebook.com/PSMMonitoring
www.youtube.com/PSMMonitoring

 

Pliki do pobrania