09-10-2018

Liczy się tylko Kaczyński

Wrzesień obfitował w polityczne wzloty i upadki, a to za sprawą trwającej kampanii samorządowej, w którą zaangażowali się politycy z pierwszych stron gazet. Był to czas bardziej i mniej udanych konwencji, ale też nieoczekiwanych zwrotów akcji, takich jak porozumienie Barbary Nowackiej z Koalicją Obywatelską. Kim interesowały się media? Komu nie odpuścili internauci? – wszystkie odpowiedzi w raporcie „Co tam panie w polityce” przygotowanym przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”.

 

Konwencje i obietnice – taki był wrzesień. W tym miesiącu opublikowano ponad 116,5 tys. materiałów. To więcej niż w sierpniu. Po raz kolejny dziennikarzy najbardziej interesowały poczynania Prawa i Sprawiedliwości – wynika z zestawienia liczby publikacji dotyczących partii i stowarzyszeń. O obozie rządzącym wspomniano w 61,6 tys. materiałów. Platforma Obywatelska mogła tylko pomarzyć o takim wyniku (19,6 tys.). Tym razem na podium nie załapała się Nowoczesna (12 tys.). Czyżby zaszkodziła jej koalicja z PO? Jej miejsce zajęło Polskie Stronnictwo Ludowe (15,6 tys.). O Ruchu Kukiza wspomniano tylko w 7,6 tys. publikacji.

 

 

W rankingu liczby publikacji o liderach partyjnych wciąż bez zmian – prowadzi ta sama trójka. Na pierwszym miejscu uplasował się Jarosław Kaczyński (11,4 tys.). Za nim z blisko dwa razy słabszym wynikiem znalazł się Grzegorz Schetyna (5,9 tys.). Dalej też bez niespodzianek: Katarzyna Lubnauer (2,2 tys.), Władysław Kosiniak-Kamysz (1,8 tys.) i Paweł Kukiz (1,4 tys.).

 

 

Prezes PiS był obecny nie tylko na ustach dziennikarzy, ale i internautów. We wrześniu w internecie pojawiło się na jego temat ponad 54,4 tys. wpisów, ale to dużo mniej niż w sierpniu. Kto kolejny? Już nie Paweł Kukiz (12,1 tys.), a Grzegorz Schetyna (14,2 tys.), o którym pisano dwa razy częściej niż w ubiegłym miesiącu.

 

 

Ekwiwalent reklamowy materiałów na temat Prawa i Sprawiedliwości wyniósł we wrześniu ponad 570 mln zł.

 

Pełna wersja raportu „Co tam panie w polityce”, dawniej „Scena Polityczna”

 

PRESS-SERVICE Monitoring Mediów wyraża zgodę na pełną lub częściową publikację materiałów pod warunkiem podania źródła (pełna nazwa firmy: PRESS-SERVICE Monitoring Mediów). W przypadku wykorzystania grafik należy wskazać źródło (nazwę firmy lub logotyp) przy każdym wykresie.

 

Zapoznaj się z raportami dla mediów: http://psmm.pl/pl/raporty-specjalne

 

Osoba do kontaktu:

Marlena Sosnowska
Rzecznik prasowy, menedżer ds. PR
kom: +48 697 410 980
tel. +48 61 66 26 005 wew. 128
msosnowska@psmm.pl

 

PRESS-SERVICE Monitoring Mediów
60-801 Poznań, ul. Marcelińska 14
www.psmm.pl
www.twitter.com/PSMMonitoring
www.facebook.com/PSMMonitoring
www.youtube.com/PSMMonitoring

 

Pliki do pobrania