21-02-2017

Kaczyński numerem jeden w social media

W mediach nie milkną echa grudniowego kryzysu parlamentarnego. Między opozycją a partią rządzącą wciąż iskrzy. Wielką niespodzianką styczniowego raportu „Scena Polityczna” okazało się zestawienie dotyczące popularności liderów w social media. Tym razem Jarosław Kaczyński nie tylko zajął pierwsze miejsce, ale i dwukrotnie poprawił swój wynik – twierdzą analitycy „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”.

Po grudniowym trzęsieniu ziemi na polskiej scenie politycznej wciąż jest gorąco. Dziennikarze nadal chętnie rozpisują się o konflikcie na linii obóz rządzący – opozycja. W styczniu w mediach na temat partii politycznych pojawiło się aż 113,2 tys. doniesień. To więcej niż w ubiegłym miesiącu.

Najwięcej informacji dotyczy Prawa i Sprawiedliwości (55,9 tys.) oraz Platformy Obywatelskiej (21,1 tys.). Na podium wskoczyła też Nowoczesna (16,4 tys.). Partia Ryszarda Petru znacznie wzmocniła swoją pozycję podczas tzw. kryzysu parlamentarnego i wciąż utrzymuje dobry wynik. Do wzrastającego zainteresowania liderem Nowoczesnej przyczyniła się medialna burza wokół sylwestrowego wyjazdu Petru z Joanną Schmidt. 

Wykres 1.  Liczba  publikacji na temat analizowanych  partii politycznych i stowarzyszeń w styczniu 2017

 

Zamieszanie wokół lidera Nowoczesnej dobrze widać również w zestawieniu liczby materiałów o liderach ugrupowań. Co prawda to Jarosław Kaczyński wciąż  wiedzie prym, ale tuż za nim znajduje się właśnie Petru, któremu jeszcze w grudniu udało się wyprzedzić Grzegorza Schetynę. Dalej bez zmian. Kolejne lokaty należą do Władysława Kosiniaka-Kamysza oraz Pawła Kukiza i Ryszarda Galli. Tradycyjnie najwięcej informacji pojawiło się w internecie, prasie i telewizji. 

Wykres 2.  Liczba  publikacji na temat liderów partii politycznych i stowarzyszeń w styczniu 2017

 

Wielka niespodzianka nastąpiła w podsumowaniu wyników social media, które totalnie zdominował Jarosław Kaczyński. I to w jakim stylu. O prezesie PiS pojawiła się rekordowa liczba wpisów, bo ponad 366 tys. To dwa razy więcej niż w ubiegłym miesiącu. Do takiego wyniku mogła się przyczynić nie tylko napięta sytuacja polityczna, ale i mini serial internetowy „Ucho prezesa”, w którym Robert Górski z Kabaretu Moralnego Niepokoju parodiuje rządy PiS. Tuż za plecami Kaczyńskiego powoli odzyskuje siły Grzegorz Schetyna (ponad 299 tys. wzmianek). Potem ulokował się Kukiz, Petru, Kosiniak-Kamysz i Galla. 

Wykres 3.  Liczba  publikacji na temat liderów partii politycznych i stowarzyszeń w social media w styczniu 2017

Ekwiwalent reklamowy dla PiS wyniósł w styczniu 533,6 mln zł. Przekazy medialne zdominowały TVN24, TVP Info i Polsat News.  

 

 

Zapoznaj się z raportami dla mediów: http://psmm.pl/pl/raporty-specjalne

 

 

Osoba do kontaktu:
Alicja Dahlke-Jurgowiak
specjalista ds. marketingu i PR
mobile: +48 691 630 190
tel. +48 61 66 26 005 wew. 128
adahlke@psmm.pl

PRESS-SERVICE Monitoring Mediów
60-801 Poznań, ul. Marcelińska 14
www.psmm.pl
www.twitter.com/PSMMonitoring
www.facebook.com/PSMMonitoring
www.youtube.com/PSMMonitoring

 

Pliki do pobrania