17-11-2017

Jak walczyć z rakiem piersi? Po pierwsze - rozmawiać

Dyskusja dotycząca raka piersi angażuje wszystkie środki masowego przekazu  i trwa nie tylko podczas Różowego Października. W ciągu ostatnich 12 miesięcy w polskich mediach pojawiło się prawie 250 tys. publikacji nawiązujących do profilaktyki raka piersi - wynika z badania zrealizowanego przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”.

Co roku na świecie rak piersi diagnozowany jest u prawie 1,7 mln kobiet, z czego ponad 500 tys. umiera. W Polsce corocznie odnotowuje się 18 tys. przypadków.*

Firma „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” sprawdziła jak często na przestrzeni całego roku polskie media informowały o problematyce związanej z rakiem piersi  Przeanalizowany został okres od listopada 2016 do października 2017.

 

Rys.1: Infografika „Profilaktyka raka piersi w mediach”, cz.1

 

W przeciągu 12 miesięcy w mediach tradycyjnych pojawiło się przeszło 37 tys. publikacji związanych z profilaktyką nowotworu piersi. Najwięcej w Internecie, bo ponad 29 tys. Druga w kolejności była prasa (5,5 tys.), dalej radio i telewizja (1,7 tys.).

 

Rys. 2: Infografika „Profilaktyka raka piersi w mediach”, cz.2

 

Największa aktywność w mediach tradycyjnych przypadła na październik – na całym świecie uznawany za miesiąc świadomości profilaktyki raka piersi – wtedy to pojawiło się blisko 8,5 tys. informacji. Temat dotykany był najczęściej w mediach regionalnych (58%), jednak w ogólnopolskich kwestia profilaktyki poruszana była niemal równie często (42%).

Najwięcej o problemie raka piersi mówiło się w mediach społecznościowych. Tamtejsze wzmianki stanowiły prawie 85% wszystkich informacji, jakie ukazały się w mediach w ciągu roku. „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” przeanalizował osiem fraz: rak piersi, profilaktyka raka piersi, amazonki, badanie piersi, mastektomia, amputacja piersi, implanty, odtworzenie piersi. W social media najczęściej pojawiającym się, bo aż w 156 489 wpisach było hasło „rak piersi”, drugim z kolei „mastektomia” (35,6 tys.), najmniej pisało się odtwarzaniu piersi. 

 

Rys.3: Infografika „Profilaktyka raka piersi w mediach”, cz.3

 

W przeciągu stu lat rak piersi stał się w Polsce jednym z najczęstszych powodów przedwczesnej umieralności kobiet. Im większa jednak liczba publikacji, tym częstsze dyskusje, i co za tym idzie większa świadomość problemu wśród Polek.

 

*Źródło: www.zwrotnikraka.pl

 

Pozostałe raporty dla mediów

 

PRESS-SERVICE Monitoring Mediów wyraża zgodę na pełną lub częściową publikację materiałów pod warunkiem podania źródła (pełna nazwa firmy: PRESS-SERVICE Monitoring Mediów). W przypadku wykorzystania grafik należy wskazać źródło (nazwę firmy lub logotyp) przy każdym wykresie.

 

Osoba do kontaktu:
Katarzyna Popławska
kierownik działu marketingu i PR
mobile: +48 697 410 680
tel. +48 61 66 26 005 wew. 128
kpoplawska@psmm.pl

PRESS-SERVICE Monitoring Mediów
60-801 Poznań, ul. Marcelińska 14
www.psmm.pl
www.twitter.com/PSMMonitoring
www.facebook.com/PSMMonitoring
www.youtube.com/PSMMonitoring

 

Pliki do pobrania