16-05-2018

Burza w Sejmie

Tłumaczenia premiera Morawieckiego nie pomogły. W sprawie nagród dla ministrów głos musiał zabrać Jarosław Kaczyński. Prezes oświadczył, że wszystkie pieniądze zostaną zwrócone, a Prawo i Sprawiedliwość zaproponuje obniżenie diet dla posłów, czym rozpętał burzę. Niejedyną zresztą w tym miesiącu.

 

W kwietniu polską scenę polityczną zdominowały dwa wydarzenia. Pierwsze z nich to wystąpienie Jarosława Kaczyńskiego w sprawie nagród, które Beata Szydło przyznała ministrom i ich zastępcom. Prezes poinformował, że wszystkie pieniądze zostaną zwrócone, na co ministrowie mieli czas do połowy maja. Nagrody miały trafić na konto Caritasu.

 

 

Ale to niejedyna rewelacja. Kaczyński chce też obniżyć wynagrodzenia dla parlamentarzystów oraz samorządowców. Taki pomysł spotkał się z falą krytyki opozycji. Ważnym wydarzeniem był protest rodziców oraz ich niepełnosprawnych dorosłych dzieci w Sejmie. Ich postulat to m.in. przyznanie dodatku rehabilitacyjnego w wysokości 500 zł. 

Zamieszanie w Sejmie relacjonowali dziennikarze. Im więcej się działo, tym więcej było publikacji. Prawa i Sprawiedliwości dotyczyło w kwietniu 63,6 tys. materiałów. To o prawie 10 tys. więcej niż w marcu. Na drugim miejscu tradycyjnie już znalazła się Platforma Obywatelska (21 tys.), a za nią, z trochę gorszym wynikiem niż miesiąc temu, ale wciąż wysoko, Polskie Stronnictwo Ludowe (9,2 tys.). Tuż za podium uplasowała się Nowoczesna (8,9 tys.). 

Analitycy „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” sprawdzili także liczbę materiałów na temat liderów z czołowych ugrupowań polskiej sceny politycznej. W kwietniu opublikowano prawie 30 tys. materiałów. Zaledwie 1/3 z nich dotyczyła liderów innych partii niż PiS.

O Kaczyńskim wspomniano w 21 tys. publikacji. O Schetynie tylko w 5 tys. Na podium stanęła jeszcze szefowa Nowoczesnej, ale jej wynik jest słabszy niż przewodniczącego PO (1,8 tys.). Na samym końcu zestawienia znaleźli się Władysław Kosiniak-Kamysz (1,1 tys.) i Paweł Kukiz (860).

 

Kukiz i Lubnauer z mniejszą popularnością

Wygląda na to, że prezesa PiS wywoływano do przysłowiowej tablicy nie tylko w Sejmie, ale i w mediach społecznościowych. Ponad 265 tys. publikowanych postów dotyczyło właśnie Kaczyńskiego. To pięć razy lepszy wynik niż ten, którym może się pochwalić Grzegorz Schetyna (45 tys.). W kwietniu nie było już tak głośno o Pawle Kukizie (19,8 tys.), podobnie jak i o Katarzynie Lubnauer (12,5 tys.).

 


Ekwiwalent reklamowy dla Jarosława Kaczyńskiego wyniósł w maju ponad 137 mln zł. Przekazy medialne zdominowały TVN24, TVP Info i Polsat News. 

 

 

Pełna wersja raportu „Co tam panie w polityce”, dawniej „Scena Polityczna”

 

PRESS-SERVICE Monitoring Mediów wyraża zgodę na pełną lub częściową publikację materiałów pod warunkiem podania źródła (pełna nazwa firmy: PRESS-SERVICE Monitoring Mediów). W przypadku wykorzystania grafik należy wskazać źródło (nazwę firmy lub logotyp) przy każdym wykresie.

 

Zapoznaj się z raportami dla mediów: http://psmm.pl/pl/raporty-specjalne

 

Osoba do kontaktu:

Marlena Sosnowska
Rzecznik prasowy, menedżer ds. PR
kom: +48 697 410 980
tel. +48 61 66 26 005 wew. 128
msosnowska@psmm.pl


PRESS-SERVICE Monitoring Mediów
60-801 Poznań, ul. Marcelińska 14
www.psmm.pl
www.twitter.com/PSMMonitoring
www.facebook.com/PSMMonitoring
www.youtube.com/PSMMonitoring

 

Pliki do pobrania