11-10-2016

#biegiem_na_badania - profilaktyka raka piersi w mediach

Rocznie diagnozowanych jest prawie 1,7 mln nowych przypadków zachorowań na raka piersi*. Jest to najczęściej występujący nowotwór u kobiet na całym świecie. W polskich mediach zagadnienie profilaktyki raka piersi przestaje być tematem tabu – w nawiązaniu do schorzenia w ciągu roku ukazało się prawie 30 tys. informacji.

„PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” w cyklicznym raporcie na temat profilaktyki raka piersi po raz trzeci przenalizował, jak media wspierają edukację zdrowotną Polek, które tytuły najczęściej piszą o chorobie oraz z jakich fraz przede wszystkim korzystają dziennikarze. Od października 2015 r. do września 2016 r. w prasie, internecie i RTV ukazało się 29,3 tys. publikacji nawiązujących do profilaktyki nowotworowej, co oznacza, że każdego dnia w polskich mediach na ten temat ukazywało się ponad 80 artykułów!

Dane do badań zostały zebrane z ponad 1100 tytułów prasowych, 5 milionów polskojęzycznych portali internetowych, a także 100 stacji radiowych i telewizyjnych.

Większość publikacji ukazała się w źródłach regionalnych – 60 proc. 40 proc. informacji pochodziło z ogólnopolskich środków masowego przekazu.

Najwięcej materiałów ukazało się w internecie – prawie 78 proc. całości przekazu. 17 proc. należało do prasy, a 5 proc. do RTV. 

Doniesienia na ten temat można było znaleźć przede wszystkim na portalach Biomedical.pl (307 publikacji), Amazonki.net (226), Rynekzdrowia.pl (215), a także Polskatimes.pl (183) oraz Wrota-swietokrzyskie.pl (168). W prasie dominowała Gazeta Wyborcza (184 teksty), a następnie Echo Dnia (108) i Gazeta Lubuska (89). O profilaktyce raka piersi często informowały także tytuły Echo Dnia – Radom (86) oraz Super Nowości (85). W RTV prym wiodły TVP3 Warszawa (99), TVP3 Poznań (96), Polsat News 2 (93), TVP 3 pasmo ogólnopolskie (80) i WTK (71).

Największa aktywność medialna przypadła na październik w związku z tym, że jest to miesiąc profilaktyki raka piersi. W tym okresie w mediach ukazało się 4,2 tys. doniesień.

W przekazie medialnym dominowała fraza „rak piersi” – w ciągu roku ukazało się 15,9 wzmianek, a następnie „amazonki” – 5,8 tys. i „profilaktyka raka piersi” – 2,7 tys. W mediach przewijał się także temat mastektomii i badania piersi.

Firma „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” przygotowała akcję #biegiem_na_badania, mającą na celu wsparcie profilaktyki raka piersi. Zespół biegaczy PSMM opracował hashtagi, promujące przedsięwzięcie oraz wziął udział w sesji zdjęciowej. Firma współfinansuje badania dla wszystkich zatrudnionych kobiet.

#niech_rak_się_boi, #rakoff #ładne_i_zdrowe #badam_nie_gadam just_biust #monitoruj_piersi #żyję_pełną_piersią #raka_brAAKK #rozmiar_nie_ma_znaczenia #zdrowie_jest_sexy 

Infografika

Zdjęcie #zespółPSMM

 

*Dane za Rakpiersi.org.pl http://rakpiersi.org.pl/?page=aktualnosci

 

PRESS-SERVICE Monitoring Mediów wyraża zgodę na pełną lub częściową publikację materiałów pod warunkiem podania źródła (pełna nazwa firmy: PRESS-SERVICE Monitoring Mediów). W przypadku wykorzystania grafik należy wskazać źródło (nazwę firmy lub logotyp) przy każdym wykresie.

 

 

Zapoznaj się z innymi raportami dla mediów: http://psmm.pl/pl/raporty-specjalne

 

Osoba do kontaktu:
Alicja Dahlke-Jurgowiak
specjalista ds. marketingu i PR
mobile: +48 691 630 190
tel. +48 61 66 26 005 wew. 128
adahlke@psmm.pl

PRESS-SERVICE Monitoring Mediów
60-801 Poznań, ul. Marcelińska 14
www.psmm.pl
www.twitter.com/PSMMonitoring
www.facebook.com/PSMMonitoring
www.youtube.com/PSMMonitoring
 

Pliki do pobrania