Content is a king? Niekoniecznie.

Ciekawy news to podstawa, ale nie gwarancja sukcesu w media relations. Poza interesującą treścią, stanowiącą dla dziennikarzy wartościowy materiał, istotne w budowaniu relacji z mediami jest docieranie z przekazem do tych odbiorców, którzy są zainteresowani daną tematyką – i tylko do tych.
 

Nadmiar napływających zewsząd komunikatów zmusza nas do selekcji docierających treści. Główne grzechy PR–owców w kontaktach z mediami, obnażone m.in. na tegorocznym Kongresie Profesjonalistów PR to czysto reklamowy charakter newsów, wysyłanych na oślep do mediów często z innego kręgu zainteresowań, informowanie o sprawach błahych i banalnych czy zadręczanie dziennikarzy pytaniami o możliwość publikacji*

To właśnie na osobach  odpowiedzialnych za wysoką jakość relacji z przedstawicielami mediów spoczywa obowiązek doboru odpowiedniej grupy adresatów informacji prasowych. Jak nadążyć za dynamicznie zmieniającym się  rynkiem i migracją dziennikarzy między redakcjami? Sukces gwarantują dedykowane bazy mediów, dziennikarzy i ekspertów, opracowywane  przez analityków mediów i udostępniane np. za pośrednictwem systemu Effecto.



 

Effecto zmienia dotychczasowy sposób zarządzania media relations. Dedykowany jest głównie specjalistom public relations i rzecznikom prasowym, ale pośrednio – dzięki możliwości precyzyjnego wyboru odbiorców informacji – wspiera również dziennikarzy.

Łączy następujące elementy:

  • bazy mediów, dziennikarzy i ekspertów
  • program pocztowy
  • intuicyjny portal do automatycznego pomiaru efektywności każdego wyemitowanego komunikatu w czasie rzeczywistym.

Z jednej strony chroni adresatów komunikatów przed otrzymywaniem niechcianej treści, z drugiej ich nadawców przed blokadą z powodu spamowania.


Analitycy PRESS-SERVICE Monitoring Mediów opracowują bazy mediów, dziennikarzy i ekspertów wg indywidualnych wskazań i potrzeb każdego klienta. System Effecto pozwala zarządzać kontaktami – wybór dziennikarzy i redakcji z listy ułatwia opcja filtrowania kontaktów wg tematyki, rodzaju i typu medium, a dla tych, którzy dysponują, swoją listą kontaktów stworzona została opcja dodania kontaktów własnych. Wiedza, że niektórzy dziennikarze są zainteresowaniu konkretną tematyką, produktem lub usługą, pomaga osobom odpowiedzialnym za marketing i komunikację w podjęciu precyzyjnie zaplanowanych działań. Ich rezultatem powinno być zwiększenie liczby publikacji, poszerzenie ich zasięgu, wzrost ekwiwalentu reklamowego, pojawienie się materiałów o konkretnym wydźwięku, a w konsekwencji zwiększenie sprzedaży. System pozwala również na precyzyjne zidentyfikowanie ambasadorów marki.

 
Effecto wspiera komunikację z mediami na każdym poziomie – od wysyłki poprzez zarządzanie bazą odbiorców i monitorowanie efektywności działań.

 

 


* źródło: http://www.kongresprofesjonalistow.pl/aktualnosci2/art,251,co-branza-pr-ma-do-zaoferowania-dziennikarzom.html